Mijn Communities
Help
JP1
CONTRIBUTOR **

Verkooporder met dropship

door JP1 (Bijgewerkt ‎07-10-2022 12:35 door JP1 )

Om onze verkooporders uit te leveren naar de eindgebruikers maken wij vaak gebruik van dropship bij onze distributeurs. Als alles goed is ingesteld in de verkooporder / inkooporders gaat alles goed en wordt op het moment dat we de goederen in Visma "ontvangen" gelijk via de koppeling de verkooporder "uitgeleverd" en kunnen we de verkoopfactuur aanmaken en versturen.

 

Op het moment dat er in de verkooporder een vinkje niet aanstaat (of dat de verkooprder per ongeluk is gewijzigd) is er geen koppeling met de inkooporder. In de inkooporder staat wel een koppeling naar de verkooporder. Je "ontvangt" dan wel de goederen in Visma maar er is geen koppeling meer met de verkooporder waardoor deze open blijft staan.

We kunnen op geen enkele mogelijkheid zien wat er via dropship wordt ontvangen in de voorraad. Dit lijkt achter het systeem om te gaan en niet zichtbaar in de daadwerkelijke boekhouding.  

 

Onze vragen zijn:

* waar kunnen we zien / terugvinden wat we hebben ontvangen in / uitgeleverd uit de voorraad via dropship?

* hoe kunnen we de verkooporder nu uitleveren omdat de goederen niet in de voorraad van de boekhouding worden ontvangen maar "achter het systeem om". De verkooporder kunnen we niet uitleveren omdat Visma met de melding komt dat de order niet verstuurd kan worden ivm onvoldoende voorraad.........

1 ANTWOORD 1

door Elbert Dannenberg

Met punt 2 kan ik je wel helpen. ik heb dit gedrag ooit een keer eerder gezien. Het makkelijkst is in de verkooporder de regel opnieuw toevoegen en de regel waar de inkooporder aan gekoppeld is verwijderen. Misschien niet de mooiste oplossing, maar dat werkt destijds wel.