Mijn Communities
Help
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

analyse verkoop facturen

door Erik Janssen

Hallo,

 

Ik heb het overzicht verkoopfacturen aangepast met de analyse, ik heb toegevoegd: naar autoinvoice verzonden, e-mail status, afgedrukt en e-mail verzonden.

Nu is het geval dat de facturen meerdere malen getoond worden, in de demo administratie 4 maal maar in de echte administratie zelfs 20 maal of meer.

Tevens worden als ik groeperen gebruik de bedragen van 1 factuur nummer bij elkaar opgeteld tot 1 factuur bedrag.

 

De e-mail status die wordt aangegeven klopt ook niet, als een factuur niet per e-mail verstuurd is geeft de e-mail status aan dat deze is verzonden en dit gebeurd ook als de echte status wacht op verwerking is.

Om dit alles toe te lichten enkele scherm afbeeldingen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Met vriendelijke groet,

Erik.Alle e-mails.jpgVerkoopfacturen.jpg

9 ANTWOORDEN 9

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎19-10-2018 16:45 door sanderdercksen VISMA )

Als ik het goed begrijp verstuur je niet alle facturen via AutoInvoice? 

Het is mogelijk om alle facturen via AutoInvoice te versturen; klanten die niet zijn aangesloten op het SI netwerk, krijgen dan gewoon de factuur per mail (via AutoInvoice). 

Je controle is dan ook veel eenvoudiger, omdat je niet twee verschillende kanalen hoeft te controleren. In dat geval is het voldoende om de volgende kolommen toe te voegen aan de lijst:

  • SentToAutoInvoice => geeft aan of de factuur naar AutoInvoice is verstuurd
  • AutoInvoiceRoute => geeft aan via welk kanaal AutoInvoice de factuur verstuurt (elektronisch of email)
  • AutoInvoiceStatus => geeft aan of de verzending via AutoInvoice correct is verlopen
  • AutoInvoiceStatusCode => een nummer die correspondeert met de status boodschap
  • Afgedrukt => geeft aan of de factuur is afgedrukt (op eigen printer)

Het is eventueel mogelijk om de aanvullende printservice van AutoInvoice te gebruiken; dan verzorgt AutoInvoice het afdrukken en versturen per post van de factuur. Let op: hier zitten aanvullende kosten aan verbonden.

 

Extra velden in de analyse toevoegen:

 KolommenLijst.png

 

Status AutoInvoice in de verkoopfactuur (via AutoInvoice, via email):

VerkoopfacturenStatusAI.png

 

Status AutoInvoice in de verkoopfactuur (via AutoInvoice, via het netwerk Peppol/SI):

StatusAINetwerk.png

 

Status AutoInvoice in de verkoopfactuur (via AutoInvoice, via de printservice):

StatusAIPeppol.png

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Ik ga hier eens even induiken, ik heb wel 2 vragen:

Kan ik hier in de Demo administratie ook mee testen omdat ik hier b.v. kvk en btw nummer heb aangepast (niet echt)?

Hoe moet ik onderstaande prijzen zien per transactie/factuur inkomend en uitgaand?

 

ErikAutoinvoice Visma net Pricing.png

door sanderdercksen

In een demo administratie met fictief kvk-nummer/btw-nummer is het inderdaad niet mogelijk om gebruik te maken van AutoInvoice. Dus op die manier testen is niet mogelijk. 

De prijslijst komt volgens mij van de internationale website van Visma. Voor Nederland hebben we een aparte prijslijst beschikbaar, die ik ter volledigheid in de bijlage heb bijgesloten. 

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Als je bij instellingen autoinvoice bent kun je op read klikken (zie screenshot bij pijl), zodra je dit doet krijg je de prijzen te zien die ik voorheen heb gestuurd.

Instellingen AutoInvoice(1).jpg

Als ik het goed begrijp is factuur per e-mail via autoinvoice tot 2020 kostenloos en daarna 0,01 cent per factuur.

Hoe wordt dan duidelijk voor visma.net/autoinvoice welke facturen per e-mail zijn geleverd en welke via e-facturen binnen autoinvoice?

 

Erik

Goedgekeurde oplossing
NielsOlthuis
VISMA

door NielsOlthuis

Beste Erik,

 

Voor de duidelijkheid: de prijs van een e-mail wordt per 1 januari: de prijs van uitgaande e-factuur + €0,01. Dus voor een e-mail zou met de huidige prijsstelling €0,09 worden berekend. Visma is supporter van e-facturatie en alle voordelen die dit oplevert, vandaar dat we de prijs symbolisch iets hoger maken.

 

Visma.net AutoInvoice houdt alle verschillende vormen bij. Dus of er nu een e-factuur, een factuur per e-mail of een factuur via printservice verzonden wordt; dat wordt allemaal door de oplossing bijgehouden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de ontvangen facturen (e-factuur, basis scanservice of premium scanservice).

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎12-10-2018 09:58 door sanderdercksen VISMA )

Hoi Erik,

Over het algemeen ontstaan dit soort "verdubbelingen" wanneer er een verkeerde JOIN conditie is toegepast in de analyse. Heb je aanpassingen gedaan in de JOIN conditie?

Zou je voor mij een XML export willen maken van deze analyse, dan kan ik het zo voor je nakijken. Je kunt dit doen door in de analyse de knop van het klembord te openen en de optie "Exporteren als XML" (zie screenshot). De xml bevat enkel de configuratie van de analyse en bevat dus geen gevoelige informatie vanuit de administratie.

 

Sander

 

exportXML.png

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Bijgevoegd het XML bestand, nu staat alles aan, ik heb ook al diverse opties geprobeerd met Join e.d.

Hoe kan ik dit bestand toevoegen in dit forum?

Erik

 

door sanderdercksen

Hoi Erik,

Het probleem zijn inderdaad de JOIN condities met de tabellen CRSMEmail en SMEmail. Om je beter te ondersteunen hoor ik graag welke kolommen je precies wilt toevoegen aan de verkoopfacturen lijst; wellicht dat deze aanvullende tabellen niet nodig zijn en kan de informatie uit de ARInvoice komen. 

Om de analyse weer te herstellen kun je de twee JOIN condities verwijderen en daarnaast de drie velden uit de extra tabellen  en het schemaveld (zie screenshots).

 

Relaties
Analyse-ontwerp.png

Resultatenlijst

Analyse-ontwerp-resultaten.png

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Ik heb dit gedaan maar had zelf ook gezien dat als ik de e-mail tabellen uitschakel de dubbele facturen weg gaan (ik heb ze in mijn echte administratie uit staan) enkel krijg ik de e-mail status dan niet boven water.

 

Ik zou graag bij de facturen willen zien:

Of deze zijn afgedrukt (voor mij een teken dat ze per post zijn verstuurd)

Of deze naar auto invoice zijn verzonden en de status hiervan als deze er is

Of deze zijn verzonden per e-mail met de e-mail status of deze bij mij de "deur uit zijn" (Als je bij de verkoopfacturen op factuur e-mailen klikt zijn deze nog niet echt verzonden zonder een extra handeling te doen en kan er altijd wat fout gaan in de communicatie of iets dergelijks).

 

Maar zoals voorheen al aangegeven klopt de e-mail status niet altijd zie de screenshots (zijn van vorige keer dus niet kijken naar de dubbele facturen)Alle e-mails.jpgVerkoopfacturen.jpg