Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

banktransactie verkeerd gekoppeld

door nhiddink

Er is een banktransactie gekoppeld aan de verkeerde inkoopfactuur. Hoe kunnen we dit ongedaan maken en ervoor zorgen dat het vervolgens aan de juiste inkoop koppelen?

10 ANTWOORDEN 10

door Roland van Belle - Consolit

@oseitutupoku is de knop ANNULEREN grijs? Of krijgt u een foutmelding?

Daarnaast is het belangrijk te weten welke betaalmethode u gebruikt hebt (in het scherm debiteurenbetaling).

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

de eerste annulering via de pop-up gedaan. toen ik geen verschil merkte heb ik proberen te annuleren vanuit het crediteurbetalingen scherm. dan krijg ik bovenstaande melding

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

 heb ik al geprobeerd, maar de inkoopfactuur (de verkeerd afgeboekte) staat nog steeds op "gesloten" en de afschriftregel is niet terug beschikbaar

door Elbert Dannenberg

Heb je bij voorkeuren Crediteuren, de optie Documenten bij invoer blokkeren AAN staan? Zo ja, wil je deze uitzetten en nog eens proberen? 

Blokkeren document inkoop.png

door Elbert Dannenberg

Krijg je een melding als je op annuleren klikt?

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

yup

nhiddink_0-1692870761469.png

 

door Elbert Dannenberg (Bijgewerkt ‎24-08-2023 12:03 door Elbert Dannenberg PARTNER )

Voer je deze handeling uit via het scherm AP302000 (crediteurbetalingen) of via een pop-up. Als je het via een pop-up doet, zou je het dan dan willen proberen vanuit het scherm AP302000?

door Roland van Belle - Consolit

U kunt in de crediteurenbetaling kiezen voor ANNULEREN.

RolandvanBelleConsolit_0-1692870010592.png

De transactie komt dan weer terug als banktransactie. Let er wel op, dat onderstaande instelling correct is ingesteld in voorkeuren Bank/Kas (dit is de standaardwaarde):

RolandvanBelleConsolit_1-1692870094624.png

 

door Elbert Dannenberg (Bijgewerkt ‎24-08-2023 11:41 door Elbert Dannenberg PARTNER )

Ga naar het scherm crediteurbetalingen, zoek de betreffende betaling op, open deze en klik op annuleren. De regel komt daarmee terug in het scherm afschriftregels verwerken, daarna kun je deze opnieuw verwerken. 

oseitutupoku
CONTRIBUTOR *

door oseitutupoku

Hoi Elbert,

 

Vorige week was het mij gelukt om de betaling los te koppelen. Deze verscheen ook weer in de afschriftregels verwerken. Nu staat deze betaling echter weer verkeerd gekoppeld, en nu kan ik niet meer op annuleren klikken.