Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

email niet verzonden

door nhiddink

Op 12-9 hebben wij via 'facturen verzenden' getracht onze verkoopfacturen te sturen aan onze klanten. echter blijkt dat deze niet verzonden zijn. in het scherm 'emails in behandeling' staan ze allemaal met de foutmelding dat de username en password niet geaccepteerd zijn....

voor zover ik weet zijn er geen wijzigingen gedaan aan onze username/password. wat wel gewijzigd is is dat het emailadres nu een groep is en niet meer een aparte mailbox, zodat meerdere mensen toegang hiertoe hebben. zorgt dit voor het issue of zou het niet uit moeten maken?


hoe kunnen we dit oplossen?

 

nhiddink_0-1695108681730.png

 

5 ANTWOORDEN 5
nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

Waar kan ik instellen dat de facturen standaard vanaf een ander mailadres worden verstuurd?

Ik zie bij voorkeuren momenteel staan dat onze standaard "Default email" is, echter worden de facturen verstuurd vanuit administratie. Hoe zorg ik ervoor dat de facturen vanuit "default email' verstuurd worden?

 

nhiddink_0-1695289392590.png

 

Dit kun je bij debiteurtypen instellen op tabblad Instellingen mailing:

RolandvanBelleConsolit_0-1695290005199.png

Het standaardaccount leg je vast in Voorkeuren e-mail.

Wanneer je geen afwijkingen vastlegt bij de debiteurtypen, wordt dit mailadres gebruikt.

 

Let op! Dit moet je per debiteurtype vastleggen.

door Roland van Belle - Consolit

Afhankelijk van je rol binnen Visma.net, kun je kiezen voor E-mail accounts (systeem):

RolandvanBelleConsolit_0-1695109721039.png

Hier kies je het e-mailaccount, waarmee je e-mail verzend.

Hier dien je de juiste gebruikersnaam/wachtwoord in te stellen.

 

Vanuit dit scherm kun je ook kiezen voor TEST. Wanneer je dan een vinkje krijgt, kun je het e-mailaccount weer met succes gebruiken.

door Elbert Dannenberg

Natascha dat kan er zeker mee te maken hebben. Vermoedelijk is de gebruikersnaam van het mail adres nu anders, omdat het een onderdeel is van een groep.

door Roland van Belle - Consolit

Wordt er wellicht gebruik gemaakt van 2-wegauthenticatie op deze mailgroep?