Mijn Communities
Help
Carina5
CONTRIBUTOR *

nieuwe betaalservice

door Carina5

Is het mogelijk om te filteren op documentsoort? In de oude betaalservice konden we 1x de fakturen selecteren, zonder debet-correcties erbij.

5 ANTWOORDEN 5
Mert
CONTRIBUTOR **

door Mert

Is het mogelijk dat er bij het aanmaken van een batch, 1 betaaldatum mogelijk is? Want als ik deze week weer een batch moet maken, heb ik facturen waarbij er 3 verschillende betaaldatum 's zijn? Dit was bij de batch aanmaken in de vorige versie wel mogelijk.

door Michel van der Lans

Goedmiddag Mert,

 

Via onderstaande link kun je in de PDF op pagina 10 zien hoe je een betaaldatum groepsgewijs kunt aanpassen voor de geselecteerde posten;

https://community.visma.com/t5/Nieuws-in-Visma-net-ERP/Let-op-vanaf-3-oktober-is-de-nieuwe-betaalser... 

 

Met vriendelijke groet,

 

eServiceware

Michel van der Lans

door sanderdercksen

Hoi @Mert , dat is zeker mogelijk! Net als in de oude betaalservice kun je dat handmatig doen door op de knop Betaaldatum wijzigen te klikken en daarin een datum te kiezen. Daarnaast is het met de nieuwe betaalservice nu ook mogelijk om standaard de betaaldatum vandaag aan te houden. Ga hiervoor naar het venster Voorkeuren crediteuren en markeer daar de optie Altijd huidige datum als betaaldatum gebruiken.

Carina5
CONTRIBUTOR *

door Carina5

Het idee is om alle debetcorrecties eerst te deselecteren, waarna alleen degene die verrekend kunnen worden weer worden aangezet. We gaan proberen hoe het werkt om de debetcorrecties een andere betaalmethode geven. 

door sanderdercksen

Het is in de nieuwe betaalservice mogelijk om automatisch debetcorrecties uit te filteren, wanneer het totaal te betalen bedrag voor de crediteur onder 0,- komt. Het is niet mogelijk om alle debetcorrecties ineens te deselecteren. 

sanderdercksen_0-1663840603293.png

 

Graag zou ik wat meer achtergrondinformatie krijgen over deze situatie:

  • Worden debetcorrecties nooit verrekend in het betaalproces? => In die situatie kunnen debetcorrecties ook met een andere betaalmethode worden geboekt en op die manier buiten het betaalproces houden.
  • Worden debetcorrecties normaal gesproken buiten het betaalproces om verrekend?