Mijn Communities
Help
wni89
CONTRIBUTOR *

Declaratie indienen in Firefox

door wni89

Hallo Visma Community,

 

Wij ervaren dat het datumveld in Firefox niet werkt , hij maakt er automatisch van 24-sept--2022

dus een - te veel.   Dit gebeurt niet in Google Chrome/Microsoft edge.

 

indien iemand anders dit ook ervaart. hebben jullie al contact gezocht met visma support?

8 ANTWOORDEN 8
John Bouwman
CHAMPION **

door John Bouwman

Een beetje systeem is niet afhankelijk van de browser die je gebruikt. Wellicht is het platform waarop de applicatie is ontwikkeld verouderd en is het tijd voor vernieuwing. Wij lopen hier ook tegen aan, bij ons wordt Firefox ook steeds meer gebruikt. 

John Bouwman

door Nico_van_der_Reijden (Bijgewerkt ‎30-09-2022 14:16 door Nico_van_der_Reijden VISMA )

Uit onderzoek is gebleken dat de meest gebruikte Internet Browser van Microsoft en Google is. Hierdoor is vanuit Visma  besloten om voor onze oplossingen Chrome en Microsoft Edge  te ondersteunen. Dit betekent dat wij ervoor zorgen dat onze oplossingen compatibel zijn met deze Browsers en we onze software hiervoor aanpassen om een goede werking te garanderen. Iedere Internet Browser heeft zijn eigen werking en ondersteuning. Hierdoor is het voor ons onmogelijk om dit gegarandeerd te ondersteunen en onze software daarop aan te passen. Dit wil niet zeggen dat het niet hoeft te werken maar in enkele gevallen kan het toch anders reageren dan je zou verwachten.

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

@Nico_van_der_Reijden: Firefox wordt steeds meer gebruikt, vooral vanwege de goede privacy (zie ook afleveringen van concumentenprogramma's en ICT experts). De browser Firefox is vergelijkbaar met de andere browser qua werking (mijn ervaring vanuit websites/tools). Allerlei andere software werkt altijd op deze 3 browsers en vaak ook Safari. Het gaat hier alleen om een weergave invoer van een datumveld en daar kan toch wel naar gekeken worden?

door Nico_van_der_Reijden

Voor het verkrijgen van het jaartal wordt de standaard javascript methode date getfullYear() gebruikt. Dit dient een 4 of 2 cijferig getal terug te geven. indien Firefox wordt gebruikt ontvangen wij een waarde terug inclusief een streepje, nl '-2022'. In de door ons ondersteunde browsers ontvangen wij de correcte waarde terug '2022' zoals verwacht. Vooralsnog zijn er geen plannen om firefox te ondersteunen.

 

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

@Nico_van_der_Reijden: Daar is vast wel wat aan te doen. Ik heb hier ook mee gewerkt en heb het via een kalender script en javascript de juiste data teruggekregen. Wanneer je in Firefox een test doet, dan gaat het ook goed. Ik heb dit net in Firefox uitgevoerd: https://www.w3schools.com/jsref/tryit.asp?filename=tryjsref_getfullyear2

OVeenstra_0-1665411589443.png

 

wni89
CONTRIBUTOR *

door wni89

Lijkt me dat de gangbare ondersteunde browsers ( Chrome,Edge,Firefox en daarvan afgeleide ) wel ondersteund worden? zeker voor zoiets miniems als een datum selectie veld?

David van den Bosch
CONTRIBUTOR ***

door David van den Bosch

Wij hebben dit inderdaad ook wel eens opgemerkt.

Antwoord vanuit Visma support was dat Firefox als browser niet ondersteund wordt.

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

@Marinka Eweg: Wij ervaren hetzelfde:

OVeenstra_0-1664172642725.png