Mijn Communities
Help
pjakobs
CONTRIBUTOR **

Looncomponent 11010 Ziekte percentage

door pjakobs

Het valt ons op dat looncomponent 11010 wordt ingevuld bij de vaste looncomponenten als iemand ziek is (geweest).  Wij kunnen ons niet herinneren dat dit van te voren zichtbaar was. Weet iemand of dit gewijzigd is, en waarom dit zichtbaar (gemaakt) is?

5 ANTWOORDEN 5
NicoleR
CONTRIBUTOR ***

door NicoleR

Dit component is bij ons al langere tijd zichtbaar en wordt gebruikt voor de geschatte kosten van verzuim in payroll. Onze feitelijke ziektekortingen zijn niet geautomatiseerd en lopen niet over deze LC. Het LC is onder mijn profiel niet rapporteerbaar in mutatieverslag of op LC (eigen rapport), ik haal het daarom op uit Payroll i.p.v. HR.

pjakobs
CONTRIBUTOR **

door pjakobs

Bedankt voor je reactie. Zoals ik begrijp van jou is dit LC overbodig om getoond te worden bij de vaste LC omdat je dit uit Payroll haalt. Wij zijn vanaf januari 2022 begonnen met Visma en toen stond dit niet bij de vaste LC. Mijn vraag was ook waarom ze dit zichtbaar gemaakt hebben. Ik vind het maar verwarrend.

NicoleR
CONTRIBUTOR ***

door NicoleR

Ik weet niet wat de afwegingen zijn geweest, maar ik gebruik het in mijn voordeel. Voor mij is het een seintje dat er sprake kan zijn van aan ziekte gekoppelde handelingen. Ik zie het alleen als ik iets in deze schermen moet opzoeken en dat is dan meestal een situatie waarin de informatie nuttig kan zijn. De uitvoer uit Payroll draai ik tijdens de controle dagen, dat is doorgaans last minute.

pjakobs
CONTRIBUTOR **

door pjakobs

Het heeft voor ons geen meerwaarde. Na 1 jaar ziekte wordt er automatisch 70% uitbetaald, en tot die tijd krijgt men gewoon 100% salaris.

NicoleR
CONTRIBUTOR ***

door NicoleR

Voor de salariskortingen is het bij ons ook niet informatief, maar soms is er een samenloop met andere regelingen. Waar het nuttig is om na te gaan of het wel echt samen kan lopen. Een aanvraag ouderschapsverlof bijvoorbeeld, of werkgerelateerde onkosten e.d.