Mijn Communities
Help
Peter1982
CONTRIBUTOR ***

aantallen in takenlijst weg

door Peter1982

In de laatste releasenote is er geconstateerd dat de takenlijsttelling verdwenen is. Wij gebruikte deze voornamelijk om ook de werkzaamheden in te plannen en vragen ons af waarom dit verdwenen is en niet eventueel in te stellen is als optie. Wij missen ze eigenlijk al gelijk.

8 ANTWOORDEN 8

door Hans Borsboom

Beste Peter. Graag zou ik je nader willen spreken over hoe die aantallen een rol spelen bij het inplannen van de werkzaamheden. Zou je me via email kunnen contacteren?

met vriendelijke groet

Hans Borsboom

Business analist

hans.borsboom@visma.com

door Lamiaasouissi

Beste @Peter1982

Fijn dat je dit aangeeft. Mede forum gebruikers hebben ook aangegeven niet blij te zijn hiermee. Dat begrijp ik uiteraard!

Ik heb daarom intern om tekst en uitleg gevraagd zodat ik dit ook met jullie kan delen. 

 

Waarom zijn de aantallen achter de taken verwijderd. 

De aantallen  zijn een aantal jaren geleden geintorduceerd en werkten naar behoren.  Door doorontwikkeling van functionaliteiten en verscheiden rollen van de gebruiker zijn deze tellingen uit de pas zijn gaan lopen en dus feitelijk geen correcte weergave meer zijn. Dit is ook door klanten gemeld.  Het oplossen van dit probleem zodat de telling wel weer goed gaat en rekening houd met de verschillende rollen en situatie is zeer complex en heeft negatief invloed op de performance. Uit diepere analyse hebben we ook niet de zekerheid kunnen krijgen dat het ook blijft voldoen aan de behoefte van klanten. Maar de performance is voornamelijk de reden geweest om te besluiten de tellers weg te halen aangezien deze niet correct zijn. 

 

Dit is niet op de gewenste wijze gegaan. We hadden dit eerder moeten communiceren en onderbouwen. Dit hebben we intern als verbeterpunt meegenomen. De komende tijd gaat een business analist onderzoeken welke alternatieven we kunnen bieden en waar behoefte aan is.  Mogelijk neemt de business analyst contact op via de gegevens die in ticket systeem bekend zijn. 

 

Maakt mijn bericht het een en ander wat duidelijker? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het uiteraard graag! dat kan ook via een support aanvraag.

 

Ik wens je een fijne dag verder!

 

Groeten,

Lamiaa Souissi

Teammanager Visma.net HRM & Payroll support

 

Peter1982
CONTRIBUTOR ***

door Peter1982

Dit geeft in ieder geval tekst en uitleg. Voor ons is het natuurlijk geen oplossing en ik hoop dus ook dar de business analyst mij contact zodat we een andere oplossing hiervoor hebben via bijvoorbeeld een rapportage of iets dergelijks. WIJ plannen op basis van deze taken en zetten hier capaciteit op naar aanleiding van de aantallen.

Ellen_Sannes_
CONTRIBUTOR ***

door Ellen_Sannes_

Wat is de achterliggende gedachte geweest om deze aantallen te verwijderen?

door Lamiaasouissi

Hoi Ellen, 

Ik heb zojuist geantwoord op de topicstarter. Geeft dit jou voldoende antwoord?

 

groeten,

Lamiaa Souissi

Joyce Salhuteru
CHAMPION *

door Joyce Salhuteru

Wij hebben deze vraag gesteld aan de servicedesk, maar tot op heden geen reactie ontvangen.
Het is sowieso gek dat wanneer er iets wijzigt, dit niet in de releasenotes wordt toegelicht.

door Lamiaasouissi

Hallo Joyce, 

 

We hebben hier in de aanvraag over gehad inderdaad. Je hebt me ook gewezen op de vragen op het forum. Dank je wel!

 

Ik zal de aanvraag namens het service center beantwoorden. 

 

Groeten, 

Lamiaa Souissi

Joyce Salhuteru
CHAMPION *

door Joyce Salhuteru

Dag @Lamiaasouissi,

Dank voor je reactie.

Onze gebruikers vinden het erg jammer dat de tellertjes zijn verdwenen. Deze waren inmiddels een onderdeel van hun werkproces en werden werkzaamheden hier ook op ingepland met een planning en prioriteit. 

Nu hebben zij geen enkel idee van hoeveel taken er nog staan.

Vanuit Carinova zien wij daarom graag dat er gekeken wordt naar een alternatief.