Mine produkter
Hjælp
Malen Mosegaard
CONTRIBUTOR **

Supplerende teks på saldo boblerne

Status: Accepteret

Kunne det ikke være en ide i fraværsboblerne at tilføje i teksten, hvornår ferien skal være forbrugt?

Sålede, at der under gl. ferie står forbruges senest 31/12/21 - tidliger ferieår, forbruges inden 31/12/21 - indeværende ferieår forbruges inen 31.12.22 

Dette ville gøre det meget nemmere for medarbejderne at finde rundt i.

Samtidig lave to bobler for feriefridagene gl og ny og ligeledes skrive i disse bobler hvornår de skal forbruges.

Mvh Malen

5 Kommentarer
Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers
Status changed to: Status: Ny idé

Hej Malen

Du kan skam selv ændre teksten på boblerne. Endvidere kan du oprette et 'hint', der vises, når man fører cursoren henover en bobbel. Den samme tekst vises i appen, når man 'åbner' en fraværstype i Overblik. 

 

Se her hvordan du ændrer tekster og opretter hints: Vejledning i opsætning af fraværssaldi 

 

Ønsket om at få vist feriefridage/timer i to bobler er givet videre til vores udviklere.

JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***
af JuliePedersen

Hej Mie

 

Nu har jeg kigget vejledningen i gennem, fundet en masse brugbare ting, men jeg synes ikke at jeg kunne finde ud af få ændret teksten i boblen (som hos os hedder) ferie. Når man klikker på den, så kommer der nogle nye bobler op, og den er den tekst jeg godt kunne tænke mig at ændre, men jeg kan ikke rigtig finde ud hvordan.

 

Mvh Julie

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

@JuliePedersen, under Indstillinger skal du vælge menupunktet Fraværssaldi. Klik på Ret i den blå bjælke, hvor du ønsker at skrive et hint / supplerende tekst. I det vindue, du nu får vist, er der nederst et felt, der hedder 'Hint'. Her kan du skrive en tekst på op til 200 karakter. 

Du kan ikke skrive et hint til de under-bobler, der bliver vist, når du klikker på boblen Fravær på en medarbejders fraværsside. 

Karen-Marie Fredgaard
CONTRIBUTOR ***
af Karen-Marie Fredgaard

En skam man ikke kan ændre teksten i underboblerne til bruges inden, som de tidligere har skrevet, kan det ikke komme til udviklerne at det kan laves om ?

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Karen-Marie

Vi har noteret dit ønske, men foreløbig må du klare dig med en overordnet hint-tekst til boblerne 'Ferie tidligere år' og 'Ferie indeværende år'.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.