Mijn Communities
Help

API koppeling met Visma.net ERP heeft langere subrekeningen nodig

door Ernst Bronner - Databas BV
Status: Gerealiseerd

Bij een klant van ons werkt men met Visma.net HRM en Visma.net Financials. Men zou graag de API koppeling aan de kant van Visma.net HRM willen gebruiken om automatisch loonjournaalposten in te schieten in Visma.net Financials. Dat is nu niet mogelijk omdat men in Visma.net Financials een te lange subrekening gebruikt. De maximale lengte die Visma.net HRM door kan geven is 11 karakters terwijl dat in Visma.net Financials er maximaal wel 30 kunnen. Het zou mooi zijn als Visma.net HRM dit ook gaat ondersteunen. 

5 Opmerkingen
door Nick Terhorst

Beste @Ernst Bronner - Databas BV het is niet helemaal duidelijk wat de klant bedoelt.


Ik begrijp dat er een probleem is met de lengte van subrekeningen. Het is inderdaad zo dat HRM bij een dimensie als kostenplaats minder tekens ondersteunt dan 30 tekens (zie bijvoorbeeld Applicatiebeheer > Algemene definities > Keuzelijsten: Kostenplaatsen).

Op zich zou deze beperking geen probleem moeten vormen bij het inzenden van loonjournaalposten van Visma.net Payroll naar Visma.net Financials.

Zou je het probleem verder kunnen toelichten?

door Ernst Bronner - Databas BV

Goedemorgen Nick, het lijkt me zinvoller om hierover telefonisch overleg te hebben met de gebruiker van de klant er bij. Kan ik jou ergens bereiken? Of kun jij contact met me zoeken op het algemene nummer van Databas?

door Nick Terhorst (Bijgewerkt ‎20-12-2022 15:50 door Nick Terhorst VISMA )
Status changed to: Status: Gerealiseerd

@Ernst Bronner - Databas BV 

Ik begrijp dat er in het verleden problemen waren met de lengte van de Externe functiecode. Sinds okt 2021 is het mogelijk om hier 10 tekens voor te gebruiken in HRM. Zie ook 
Release Notes Visma HRM Talent 1.132.00 definitief.pdf

 

Kan dit Idee afgesloten worden?

door Ernst Bronner - Databas BV

Bedankt, Nick. Wat mij betreft kan deze gesloten worden.

door Nick Terhorst
Status changed to: Status: Gerealiseerd