Mijn Communities
Help
soudeman
CONTRIBUTOR **

Afrondingsverschil salaris- CATS schalen - Onderwerp: Salaris/Belasting

door soudeman
Status: Nieuw

Wij hebben CATS schalen in Visma ingericht en de functies aan schalen gekoppeld.

 

Bij het invoeren van een nieuwe medewerker wordt het salaris naar beneden afgerond. Dit heeft te maken met dat de RSP met 2 cijfers achter de komma ingericht is. 

soudeman_0-1727698539095.png

Ons voorstel: de RSP aanpassen naar 4 cijfers achter de komma. Dan zou het salaris niet meer aangepast worden. 

1 Opmerking
Ester Reinerink
CONTRIBUTOR ***
door Ester Reinerink

Deze opmerking heb ik ook al eens aangedragen (bij support), maar dan voor de Algemene schalen. Hier speelt dat nl. ook. 

Wij hadden problemen met de afronding betreffende het minimumuurloon. Dit lag eraan dat je bij normuren niet met meer dan 2 cijfers achter de komma kunt invoeren en hierdoor een hogere uurloon krijgt (1 cent verschil). dus 13,28 i.p.v. 13,27 (stand januari)

 

 

Support gaf toen als antwoord:

Dit zit 'm in de berekening en de afronding. We ronden af naar boven, in het voordeel van de medewerker. Net als de belastingdienst doet bij je aangifte inkomstenbelasting (dan mag je ook afronden in je eigen voordeel).

Op het moment kan je maximaal 2 decimalen kwijt in de normuren. Als je hier meer wilt, dan moet ik je vragen een wens in te dienen.

 

 

Dus bij deze zie ik hier ook graag een wijziging in.