Mijn Communities
Help
Salden
CHAMPION **

Declaratie-mogelijkheid per contract vastleggen

door Salden
Status: Alternatief aanwezig

Graag zou ik een verbeterverzoek willen indienen voor de mogelijkheid om per contract te bepalen of iemand declaraties kan indienen voor dat betreffende contract.
Wat gebeurt er nu? Een medewerker heeft aanvullend geboorteverlof onder contract 2. Hij heeft geen arbeidsvoorwaarde declaraties onder contract 2, maar kan toch gewoon onkosten declareren onder contract 2 wat niet de bedoeling is, omdat hij hierop enkel het aanvullend geboorteverlof betaald krijgt. Hij zou eigenlijk enkel de keuze moeten hebben om te declareren via zijn regulier arbeidscontract (contract 1).

7 Opmerkingen
O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Een verplichte contractkeuze bij starten van workflow, declaratie enz. zou helpen denk ik. Dit voorkomt ook onjuiste goedkeuringen ivm andere afdeling/manager. Verder zou iemand met kortlopende contracten ook kunnen declareren, want dat kan nu niet omdat er dan geen lopend contract is.

Salden
CHAMPION **
door Salden

Wij werken nauwelijks met workflows. Visma zou aan de hand van het contract de bijbehorende arbeidsvoorwaarden moeten kunnen uitlezen en kan daaruit afleiden dat onder het 2e contract helemaal geen arbeidsvoorwaarde declaraties in gebruik is, waardoor er dus ook niet op gedeclareerd mag worden. Dat zou realiseerbaar moeten zijn.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Salden ,

 

Het lijkt erop dat er geen arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd op het 2e contract.

Als je dit wel vastlegt zullen alleen de items beschikbaar zijn voor dat contract zoals ingericht.

 

Groeten Marinka

Salden
CHAMPION **
door Salden

Beste @Marinka Eweg,

 

Ik heb net een "lege" arbeidsvoorwaarde gemaakt. Helaas moet ik toch minimaal 1 declaratie-item toevoegen om deze nieuwe arbeidsvoorwaarde te kunnen opslaan. Waarschijnlijk gaan medewerkers bij het zien van deze ene optie toch gewoon iets declareren dus dat is geen nette oplossing.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat er op een gewenst contract echt helemaal niks te declareren valt?

 

Mvg,

Oscar Salden

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo @Salden ,

 

Er moet dus helemaal niets gedeclaard kunnen worden op het contract?

Wellicht is dan de beste manier om een ''dummy item' aan te maken en die toe te voegen aan de arbeidsvoorwaarden. De inrichting zou er dan als volgt uit kunnen zien:

MarinkaEweg_0-1658392391713.png

Groeten Marinka

 

Salden
CHAMPION **
door Salden

Hallo @Marinka Eweg,

 

Ik heb de inrichting aangepast conform print screen.

Mocht het mogelijk zijn om het in de toekomst Visma zodanig in te richten dat iemand meteen een melding te zien krijgt dat hij moet declareren op het andere contract dan heeft dan mijn voorkeur.

 

Mvg,

Oscar Salden

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Salden Goed om te horen. En mochten we in de toekomst Declaraties op de planning zetten dan nemen we deze input mee. 

 

Groeten Marinka