Mijn Communities
Help
Marjon Janssen
CHAMPION **

Generatiebeleid en registratie gewerkte uren en verlof

door Marjon Janssen
Status: Realisatie waarschijnlijk

Het generatiebeleid binnen Visma (bij als voorbeeld 100% pensioen - 90% salaris - 80% te werken uren) is het volgende geregeld.

- Contracturen blijven ongewijzigd. Dit om te zorgen dat er 100% pensioenopbouw plaats vindt.

- Met een component regel je de korting salaris 10%

 

Wat is er niet geregeld:

- Gewerkte uren en verlof opbouw over deze 80%. Visma geeft aan dat de aanpassing verlof en te werken uren (80%) handmatig moet worden geregeld in bijvoorbeeld het roosterpakket.

Aangezien we een grote organisatie zijn is het niet wenselijk om de te werken uren in het rooster handmatig te moeten vastleggen evenals de berekening van het daarbij behorende verlof.  Vanuit Visma software wordt immers contracturen op 100% aangeleverd aan het roosterpakket en op basis daarvan wordt het verlof berekend op 100%. Ook is het handmatig vastleggen een tijdelijke oplossing, omdat er meerdere keren per dag een synchronisatie plaatsvindt tussen Visma en het roosterpakket en de contracturen (als je die handmatig had aangepast) weer worden overschreven met deze 100%.

 

Ik hoor graag een oplossing.

Heeft iemand hier op deze community mogelijk al een oplossing bedacht samen met Visma en de roosterleverancier?

 

3 Opmerkingen
Bert Huiting
CONTRIBUTOR **
door Bert Huiting

Hallo Marjon,

 

Wij hebben dit als volgt opgelost (met dank aan Visma gebruiker John Bouwman). 

- contract aanpassen naar 80% van de uren.

- Op component 10031 10% van fulltime uren boeken.

- Op component 50100 deeltijdfactor 1 opvoeren.

 

De oplossing is helaas niet samen met Visma en de roosterleverancier bedacht. 

 

Let wel op bij uitbetaling van vakantiegeld, ik kwam erachter dat ik bij salariscomponent 10031 nog bij Geavanceerde informatie onder Factor bij waarde nog "General. ParttimeFactorContra" moest invullen om de juiste vakantiegeld uit te laten betalen? Nu betalen wij wel vakantiegeld over periode van januari tm december uit en niet van mei tot mei, dus ik weet niet zeker of het daar te maken heeft gehad of niet.

 

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder verbeteringen die we willen aanbrengen irm Generatiepact. Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden.

 

Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ