Mijn Communities
Help
O Veenstra
CHAMPION ***

Mutatieformulieren loonkostenverdeling sectie en kolommen toevoegen

door O Veenstra
Status: Afgewezen

Graag de sectie en kolommen van loonkostenverdeling toevoegen aan de mutatieformulieren zodat die ook meteen gewijzigd kan worden in de mutatie.

8 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake

Beste @O Veenstra ,

 

Als je een mutatieformulier in een actie opneemt kun je daarachter de stap loonkostenverdeling zetten.

Hierdoor kun je de mutatie in 1 keer door laten geven en goedkeuren.

 

Kun je hiermee vooruit?

 

Marinka

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Bedankt, dat werkt inderdaad. Maar hoe kan ik de actie als pictogram krijgen op het startscherm?

Ik heb wel snel starten aangezet met een pictogram, maar het wordt niet zichtbaar. Ik heb ook in de functiegroep gekeken en de acties en snel starten staat aan. Ik zie wel pictogrammen van een mutatieformulier of een workflow, maar dus niet van acties.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Dank voor je snelle reactie @O Veenstra, fijn dat dit een oplossing is.

Als een knop niet getoond wordt kunnen daar verschillende redenen voor zijn. Misschien kun je de volgende opties controleren:

- Je kunt zelf aangeven welke knoppen je als favoriet wilt zien. Dit doe je bij Mijn Instellingen (bovenin blauwe balk) - Knoppen op startpagina. Als je daar ooit is voor ingesteld hebt worden nieuwe knoppen niet automatisch zichtbaar, totdat je ze hebt aangevinkt. 

- Het kan even duren voordat een knop zichtbaar wordt. Door rechtsbovenin naast het vraagteken - Menu vernieuwen te klikken forceer je dat het menu opnieuw wordt opgebouwd.

- Snelstarten Talent aan - pictogram geselecteerd (maar dat had je al gedaan gef je aan)

- En de benodigde autorisatie moet inderdaad aanstaan.

 

Hopelijk lukt het zo! Als het niet lukt laat het me dan ajb weten dan probeer je ik verder te helpen via een belletje. 

 

Marinka

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Ik heb alles nagekeken, maar het lukt nog niet.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@O Veenstra in het eerstvolgende consultancy overleg wordt dit meegenomen.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Zie onderstaande input 

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

@Rene van Jole: Graag heropenen en als toevoeging: Sectie vervanging toevoegen om een contractvervanging te wijzigen.

We hebben voor de mutatieformulier de sectie loonkostenverdeling en vervanging nodig en eigenlijk is dat identiek aan nieuw contract waar die velden ook in hetzelfde formulier zitten.

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

@Marinka Eweg: Wanneer deze 2 secties alleen in een actie gezet kunnen worden dan in ieder geval graag zorgen dat de datum van wijziging die gekozen is in het mutatieformulier, wordt overgenomen in de actie waar dan de vervangingssectie en loonkostenverdelingssectie staan. (of in 2 verschillende acties)

 

Want als je deze secties nu samen met mutatieformulier opneemt in een actie, moet je altijd een ingangsdatum opgeven (in de actie) en bij wijzigen (vanaf de huidige ingangsdatum) is dat niet handig (levert fouten op) en wil je de laatste ingangsdatum zien.