Mijn Communities
Help
EllenSannes
CONTRIBUTOR ***

Releasenotes twee weken voor release beschikbaar stellen

door EllenSannes
Status: Gerealiseerd

De releasenotes voor nieuwe releases worden vaak erg laat vrijgegeven. 

Omdat ik als functioneel beheerder van te voren wil weten wat een release behelst en of er nog voorbereidingen moeten worden gedaan of werkbeschrijvingen moeten worden aangepast zou ik ervoor willen pleiten om twee weken voor een release concept releasenotes vrij te geven en de defintieve releasenotes uiterlijk op de maandag of dinsdag voorafgaand aan de release.

 

Aangezien er geruime tijd aan releases wordt gewerkt en de oplevering van deze releases al tijden van te voren vast staat zou het m.i. niet onmogelijk moeten zijn om de concept en definitieve releasenotes op een vaste tijd voorafgaand aan de release vrij te geven.

 

 

 

3 Opmerkingen
Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

Ik zou willen toevoegen dat de release ook (vooraf) beschikbaar komt op de testomgeving. Wij hebben al aantal malen ondervonden dat er toch zaken misgingen bij de release die we mogelijk met van te voren testen al hadden kunnen tackelen. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Dit is meer een algemeen verzoek, wij werken heel hard om zsm de concept release notes te publiceren, dit zit vaak tussen 1-2 weken voor release

De uitdaging die we hierin hebben is dat we ook de laatste 2 weken nog volop aan het testen zijn en het kan voorkomen dat er op het laatste moment nog functionaliteiten uit de release worden gehaald

 

Het tijdig publiceren van de release notes heeft daarmee onze aandacht