Mijn Communities
Help
Monique van Berkel
CHAMPION **

Verlofdefinitie op alfabet

door Monique van Berkel
Status: Alternatief aanwezig

Bij het inrichten van de verlofdefinities worden de opties van bijzonder verlof op alfabet weergegeven (zie printscreen).

MoniquevanBerkel_1-1724830793065.png

Als een medewerker bijzonder verlof wil aanvragen, dan worden alle verlofdefinities getoond (zoals ouderschapsverlof) en staat het niet meer op alfabet. Zou dit kunnen worden aangepast?

 

 

5 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hi @Monique van Berkel

De volgorde waarin de verlofdefinities worden getoond in de kalender kun je zelf instellen door middel van de 'prioriteit lijstvolgorde'. Zie screenshot hieronder voor de verduidelijking!

MarinkaEweg_0-1725521800565.png

 

Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

Het is gelukt! Nog één vraag: Als er nu een aanvraag wordt gedaan, dan komt er automatisch onbetaald verlof te staan.

Dit veld wil ik graag leeg laten. Het moet een verplicht veld worden, zodat de medewerker een bewuste keuze moet maken om welke verlofsoort het is. Hoe kan ik dit doen?

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hi @Monique van Berkel dat is helaas niet aan te passen. De eerste optie komt altijd bovenaan en wordt al ingevuld.

 

Op het moment dat je gebruikt maakt van boekingsgroepen is dit juist handig. Maar ik weet niet of jullie verlof ook gebruiken voor de reguliere vakantie aanvragen? 

Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

@Marinka Eweg  Nee, wij registreren hier niet het vakantieverlof. Eigenlijk wil ik alleen de verlofsoorten onder de defintie Bijzonder verlof VO voor de werknemer zichtbaar maken (zie printscreen, rood omcirkeld). Nu wordt ook het onbetaald verlof en ouderschapsverlof getoond en kiest het systeem onbetaald verlof als standaard, terwijl dat veel lager staat op de prio lijstvolgorde (zie printscreen 2). 

 

MoniquevanBerkel_0-1725530789901.png

MoniquevanBerkel_1-1725531080005.png

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Monique van Berkel dat zou inderdaad niet moeten als de prioriteit van de andere definities een lager getal hebben.

Misschien kun je dit melden bij support of jullie consultant zodat de instellingen even goed bekeken kunnen worden. 

Of een definitie getoond wordt of niet hangt ervan af of het is toegevoegd aan de arbeidsvoorwaarden. Als je niet wilt dat ze in de lijst voorkomen dan kun je ze weghalen uit de arbeidsvoorwaarden. Het gevolg is dan wel dat het helemaal niet te gebruiken is voor de medewerkers. Dat is wellicht niet de bedoeling.