Mijn Communities
Help
MBos
CONTRIBUTOR **

Verzamelloonstaat aanpassen

door MBos
Status: Bestaat al

Accountants gaan niet akkoord met de verzamelloonstaat zoals die nu in Visma-rapportages staan.
Hier is d.d. 20-4-2022 overlegt met Fernando en Marlinda dat er geïnventariseert zou worden bij andere accountantskantoren wat de correcte verzamelloonstaat zou kunnen zijn.
Met duidelijke kolom omschrijvingen. 

9 Opmerkingen
Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Voor ons geldt dit ook. Diverse rapportages sluiten niet aan bij wat de accountants willen en wat wij voor onze interne controle nodig hebben. Rapporten die in andere software pakketten standaard zitten, maar in Visma niet. Koppeling tussen HRM en Payroll zou dit op kunnen lossen en meer mogelijkheden bieden om rapportages te maken.

Zie ook mijn idee via onderstaande link. 

signaleringslijst WNT en individuele loonstaat tbv... - Visma Community

hennysonnenschein
CONTRIBUTOR **
door hennysonnenschein

Wij hebben verzamelloonstaat laten aanpassen omdat accountant en ook sommigen verzuimverzekeringen deze afkeurden.  Dit is aangepast door consultant, jammer dat dit niet standaard is. 

wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

Graag zou ik dit ook aangepast zien omdat wij, waarschijnlijk, dezelfde reacties ontvangen van de accountant

 

Bert Huiting
CONTRIBUTOR **
door Bert Huiting

Op dit moment heb ik van accountant niks vernomen over verzamelloonstaat, bij ons is de issue meer over loonstandenregister per werknemer, die wij elke maand  handmatig opmaken.

MBos
CONTRIBUTOR **
door MBos

Waarom handmatig opmaken? 
Dit zou toch uit Visma zelf kunnen komen? 

Bert Huiting
CONTRIBUTOR **
door Bert Huiting

Ja, zou eigenlijk wel moeten. Maar aan de andere kant, het gebeurt meestal op het moment bij salarisronde waarin 4-ogen controle plaatsvindt. De controle is dan wel beter, want je loopt snelle tegen dingen aan, dan als het automatisch al uit het systeem komt.

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

@Bert Huiting In de salariswizard kun je aanzetten "vergelijk periode resultaten", "TWK in vergelijking" en "verschil tov  salarisrun..". Deze kun je exporteren naar Excel en mogelijk gebruiken als loonstanden register per wn. 

Bert Huiting
CONTRIBUTOR **
door Bert Huiting

@Marjon Janssen  bedankt voor je reactie en tip, ik zal het doorgeven aan mijn collega. Ik mag zelf geen loonstandenregister opmaken, omdat ik al verantwoordelijk ben voor salaris (binnen deltaWonen is er een strik procedure scheiding).

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al

Hartelijk dank voor uw idee 

Dit verzoek zie ook onderstaande in de opmerkingen vermeld door Marjon Janssen bestaat al op het idee portaal 


We gaan in Q1 feedback verzamelen omtrent de Verzamelloonstaat over wat concreet de vragen zijn en beoordelen of en hoe we eea kunnen faciliteren