Mijn Communities
Help
Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***

Afstand berekening op basis van vervoersmiddel

door Paul Wevers Consultancy (Bijgewerkt ‎07-11-2023 09:23 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Alternatief aanwezig

Wij zijn de kilometer declaraties voor de app aan het inrichten en lopen tegen het probleem aan dat de routes bepaald worden o.b.v. een auto. Bij het reizen per fiets of te voet zijn de afstanden essentieel anders. Bijvoorbeeld

 

Afstand Alblasserdam (2954 BJ) naar Schiedam (3112 NA) is per auto 36 kilometer enkele reis.

Dezelfde route per fiets is 26 kilometer.

 

PaulWeversConsultancy_0-1699286327404.png

 

PaulWeversConsultancy_1-1699286376366.png

 

Met de afwijkingen die de berekening nu geeft is het voor ons niet acceptabel om over te stappen op de registratie via de app!

1 Opmerking
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

hi @Paul Wevers Consultancy , we hebben op dit moment geen mogelijkheden om een route anders dan per auto te berekenen.

Dat is een van de redenen om een correctie op de afstand toe te staan (mits configureerd) door de medewerker, zie dit bericht dat ik recent geplaatst heb: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Correctie-afstand-kilometerdeclaratie-beschikbaar...

Daarnaast zou ik je aanraden om ook even te kijken of je door middel van de instelling kortste/snelste route betere resultaten kan bereiken.

Jouw screenshots zijn van Google Maps en niet bepaald op basis van adressen, maar ik zie het volgende (als voorbeeld):

Snelste route (per auto):

BastiaanFriederichs_0-1699343511106.png


Kortste route (per auto):

BastiaanFriederichs_1-1699343566762.png


Dat scheelt toch weer 4 kilometer...