Mijn Communities
Help
Mark Slagter
CONTRIBUTOR **

Alleen lezen rechten binnen Ziekteverzuim

door Mark Slagter (Bijgewerkt ‎05-10-2023 10:21 door Maarten VB VISMA )
Status: In onderzoek

Wij zouden binnen Ziekteverzuim graag de optie zien om alleen lezen rechten te krijgen binnen de module. Zo hoeft in ons geval een HR Adviseur of Adviseur Arbeid en Gezondheid niet in Beaufort op zoek naar het verzuim maar kan hij in de app direct zien welke medewerkers er allemaal zijn ziekgemeld of zwangerschapsverlof hebben. Daarnaast kan er onder 'Alle medewerkers' ook heel snel historie opgevraagd worden.

 

We hebben nu in autorisatiebeheer wel de optie 'Ziekte registreren alle medewerkers' maar daarmee geven we deze medewerkers ook de optie om te bewerken, dat willen we in dit geval niet.

3 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Mark Slagter Ik begrijp de wens, maar zoals je aangeeft zijn er gewoon alternatieven beschikbaar momenteel. De rol die je aangeeft voor ziekteverzuim is echt bedoeld om de ziekteregistratie te doen en niet enkel om te kijken. 

Zoals je aangeeft is de informatie gewoon in te zien in Beaufort en indien dit voor een bepaalde gebruiker te lastig is kan er ook vanalles gedaan worden om specifieke rapportages te maken via Youforce reporting.

 

Qua inzicht in historie kun je momenteel de functie "Ziekteverzuim per medewerker" in Beaufort gebruiken. Deze geeft een mooi overzicht van het verzuim gedurende de geselecteerde periode.

 

Indien het idee naar de toekomst toe meer "likes" krijgt kunnen we je wens overwegen, want het is niet zo'n heel grote aanpassing, maar momenteel kunnen we het helaas niet realiseren.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Maarten VB wij hebben ook behoefte aan een alleen lezen recht voor ziekteverzuim. Onze adviseurs verzuim hebben geen rechten voor het registreren van ziek en herstel, maar hebben binnen verzuimmanagement wel taken. Willen we die groep de mogelijkheid geven om die verzuimtaken in de app of in Mijn Youforce uit te voeren [zie Verzuim Management Toegewezen taken uitvoeren (visma.com)] , dan blijkt toegang tot ziekteverzuim een vereiste te zijn. We kunnen die functionaliteit nu dus niet aan deze groep medewerkers beschikbaar stellen, maar met een allen lezen recht kan dat wel.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek

@FBB Zorgboog 

Bedankt voor de toevoeging. Door de extra functionaliteit rondom verzuimtaken kan ik begrijpen dat het niet wenselijk is dat dit recht je ook toelaat om ziek- & herstelmeldingen te doen. Het alternatief zoals hierboven aangegeven werkt, maar dan kun je de nieuwe functionaliteit van Youforce verzuim management inderdaad niet gebruiken.


Ik wijzig de status voorlopig naar "In onderzoek" om uit te zoeken hoe we dit eventueel kunnen realiseren.