Mijn Communities
Help

Declareren op andere kostenplaats/afdeling

door Rianne van der Linden (Bijgewerkt ‎26-02-2024 09:10 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Dit idee is al eens eerder geopperd in de Self Service - community.

In SLSR-I-305 is het idee afgewezen omdat "het een behoorlijk complex proces betreft waarvoor wel diverse mogelijkheden zijn in Self Service, maar geen panklare oplossing."
Bij invoer declaratie kunnen kiezen voor andere OE/kostenplaats (SLSR-I-305) 

In SLSR-I-662 wordt aangegeven dat "innovaties rondom o
nkosten declareren uitgevoerd zullen worden via de Youforce app. Maar de wens was daar nog niet geuit
Koppeling tussen 2e afdeling en kostenplaats (SLSR-I-662) 

 

Daarom uit ik bij deze de wens om het mogelijk te maken om op een andere kostenplaats te kunnen declareren dan de eigen kostenplaats van de medewerker. 

 

Onze wens komt vanuit de leden van de OR, die kosten maken in het kader van hun OR-lidmaatschap. Wij leggen de uren die deze medewerker voor de OR maakt niet vast met een extra inzetregel en ook niet met een tweede dienstverband. 

Om toch de eventueel gemaakte OR-kosten te declareren, vullen de OR-leden nu een  geprint declaratieformulier in. Dit wordt vervolgens handmatig ingevoerd in het financiële systeem en overgemaakt op het door het OR-lid aangegeven bankrekeningnummer. 

Hoe handig zou het zijn wanneer een dergelijke declaratie ook via de Youforce app ingediend zou kunnen worden. 

3 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

In mijn optiek zijn handmatig ingevulde, en vooral afgedrukte, formulieren sowieso niet meer van deze deze tijd. Daarbij komt ook nog dat handmatig overnemen van gegevens foutgevoelig is.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Rianne van der Linden "Hoe handig zou het zijn wanneer een dergelijke declaratie ook via de Youforce app ingediend zou kunnen worden."

Superhandig natuurlijk! 😁

Maar... Het aantal OR-leden binnen een organisatie is natuurlijk zeer beperkt in vergelijking met de rest van de medewerkers die in aanmerking komen om te declareren.

Naast de aanpassing om een andere kostenplaats te kunnen kiezen (en de inrichting die daarbij hoort), lees ik ook dat je uiteindelijk de declaratie betaald via een overboeking. Dus niet via het maandelijks loon (en Payroll Gemal)?

Dat is ook een extra lastigheid; het uitgangspunt is dat alle declaraties worden afgeleverd bij, en verwerkt door, Payroll Gemal.

Ik heb voor nu geen concrete plannen om Directe doorbelasting of iets dergelijks toe te voegen, maar heb het idee niet afgewezen omdat het best eens zou kunnen zijn dat meer klanten het fijn vinden om kosten te kunnen doorbelasten op een andere kostenplaats... 

door Rianne van der Linden

@Bastiaan Friederichs 

Wij zouden juist graag willen dat de betaling van een dergelijke declaratie via Payroll Gemal wordt afgehandeld, maar omdat het nu niet mogelijk is via Youforce een declaratie in te dienen op een andere kostenplaats dan waar je verloond wordt, hanteren we nu nog een methode die via onze Financiële Afdeling gaat (niet via Personeels- en Salarisadministratie). Vandaar nu nog de overboeking, maar als we dat kunnen schrappen, zou dat heel fijn zijn. 

 

Groeten,

Rianne