Mijn Communities
Help
Marianne Marsman
CHAMPION ***

Ingangsdatum bij adreswijziging niet automatisch op vandaag zetten maar verplicht laten invullen

door Marianne Marsman
Status: Gerealiseerd

Nu vergeten medewerkers dit aan te passen.

terwijl we wel de juiste ingangsdatum nodig hebben voor de betaling van de reiskostenvergoeding.

10 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Marianne Marsman,

 

Bedankt voor het indienen van dit idee. Op basis van jouw idee hebben we er opnieuw over nagedacht en we kunnen ons goed voorstellen dat medewerkers op de dag van verhuizing druk zijn met zaken als verhuisdozen, internet en andere praktische zaken. Het wijzigen van het adres in de Youforce app (of Mijn Youforce) zal niet vaak op de dag van de verhuizing plaats vinden.


We gaan onderzoeken wat de impact is om het veld 'ingangsdatum' niet voor in te vullen met de dag van <vandaag>, maar het leeg te laten en dan een verplicht veld te maken.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Ingepland

Hoi @Marianne Marsman ,

 

Goed nieuws. We hebben dit idee ingepland. De aankomende weken zullen we een update plaatsen zodra dit volledig is gerealisseerd. 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @Marianne Marsman ,

 

Goed nieuws. Het is gerealisseerd. Het veld is nu standaard <leeg>.

Als de medewerker het veld vervolgens vergeet/niet invult dan verschijnt de melding dat het veld verplicht is.

 

Hieronder een voorbeeld zoals het er dan uit ziet.

 

Nogmaals bedankt voor het indienen van dit idee. Zo maken we samen de App (en de processen in Mijn Youforce) steeds beter!

Adres zonder startdatum.png

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Remco te Ronde 

Heel blij mee, bedankt voor de realisatie!

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Remco te Ronde 

in de desktopversie is in de ingangsdatum nog niet leeg:

MarianneMarsman_0-1717665829268.png

 

door Remco te Ronde

Hoi @Marianne Marsman ,

 

Je hebt gelijk. Ik was een beetje voorbarig gisteren. In mijn dagelijkse meeting met mijn team (zogenaamde daily) had ik gezien dat het was aangepast. Toen heb ik het zelf getest in de App en gezien dat het werkte (en daarvan een printscreen van gemaakt). Toen heb ik de update geplaatst, maar de wijziging was nog onderweg naar productie voor de desktop versie. Dat was uiteindelijk beschikbaar rond lunch tijd.

 

Zojuist nog een keer gecontroleerd en het is inderdaad ook doorgevoerd in de desktop versie, zoals hieronder:

RemcoteRonde_0-1717742109351.png

 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Remco te Ronde 

Geen probleem, fijn dat dit nu ook werkt. Nogmaals bedankt!

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Remco te Ronde blijft het wel mogelijk om de datum van vandaag standaard met de datum vandaag te laten vullen? Wij bieden namelijk de optie om dit met terugwerkende kracht te kunnen doen niet aan (tenzij de optie komt om maximaal een x-aantal dagen in het verleden te kunnen invullen).

door Remco te Ronde

Hoi @Marcel Bouman ,

 

Het lijkt mij heel bijzonder als een medewerker op de stresvolle dag van de verhuizing tussen het uitpakken van de dozen er aan denkt om zijn adres in Youforce te updaten.... Maar als hij/zij dat toch doet, dan is inderdaad de knop <vandaag> nog gewoon beschikbaar.

RemcoteRonde_0-1718017348897.png

 

 

Daarnaast is het goed om te weten dat je via 'configuratie profiel' het aantal dagen terugwerkende kracht zelf kunt instellen, bijvoorbeeld op 180 dagen:

RemcoteRonde_1-1718017435042.png

 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Remco te Ronde dank voor je reactie. De twk termijn had ik over het hoofd gezien dus dat is wel een optie om in te stellen. En wij zien in de praktijk dat een medewerker vaak al ruim van tevoren het nieuwe adres doorgeeft, dus twk is (uitzonderingen daargelaten) nauwelijks van toepassing.

De datum van vandaag kan uiteraard eenvoudig gekozen worden, maar voor ons was dit als defaultwaarde een prima oplossing. Maar dat is uiteraard ook eenvoudig te kiezen.