Mijn Communities
Help
PaulaPieper
CHAMPION *

Ingangsdatum onkostendeclaratie

door PaulaPieper (Bijgewerkt ‎03-01-2024 17:24 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Niet ingepland

Het zou fijn zijn als we in de onkostendeclaraties via de app een ingangsdatum kunnen meegeven. Wij hebben bijvoorbeeld een lunchvergoeding die medewerkers tijdens dienstreizen mogen maken die gesplits is in een belast en onbelast gedeelte. In de cao wijzigt het bedrag voor deze vergoeding en ook het belaste/onbelaste gedeelte wijzigt per 1 januari 2024.

Je wil dus geen declaraties die nog over 2023 gaan kunnen indienen tegen de vergoeding van 2024. Ik ga hiervoor een nieuwe categorie aanmaken (lunchvergoeding 2023 en lunchvergoeding 2024), maar dan moet degene die controleert extra opletten dat de juiste categorie is gekozen. 

5 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Deze wens hebben wij ook! Ook als je met een nieuwe declaratie wil starten vanaf een bepaalde periode kunnen we dit niet aangeven. 

door Bastiaan Friederichs

Ik begrijp het scenario, moet het nog even laten bezinken... 
Er zijn namelijk best een aantal parameters bij een categorie die je kunt configureren (en wijzigen).

Als ik naar dit voorbeeld kijk, dan wil je voor 1-1-'24 de parameters (1) die gebruikt worden voor de aansturing naar Payroll Gemal alvast configureren:

BastiaanFriederichs_0-1704297549516.png


Mogelijk wijzigt het absolute maximum bedrag ook (2), maar die is niet essentieel, toch?
En alle overige parameters (niet in het screenshot) ook niet?

Dan moet het zo zijn dat als tijdens het indienen blijkt dat de "Datum uitgave", 1-1-'24 of later is, de nieuwe configuratie gebruikt wordt, anders de bestaande..?

BastiaanFriederichs_1-1704297843546.png


Dus het moment van declareren is niet relevant, maar de datum waarop de uitgave gedaan is.

Als ik zo mijn eigen tekst terug lees, dan voelt het alsof blok (1) datum gestuurd zou moeten zijn.
Zodat je een soort tijdlijn van die configuratie kunt opbouwen

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Hoi @Bastiaan Friederichs 

 

Het gaat inderdaad niet om het moment van declareren, maar de datum van uitgave. En het maximumbedrag moet dan inderdaad ook aangepast worden (als dat van toepassing is) en het zou het mooiste zijn als hier ook gekeken kan worden naar de datum van uitgave. Ik snap dat dit veel parameters zijn (is in de rekenbladen in Self Service ook een flinke berekening).

Mocht je hier meer vragen over hebben of zaken willen toetsen dan denk ik graag mee.

 

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Dat zou een mooie oplossing zijn @Bastiaan Friederichs , 

Zo kunnen we zonder een kopie categorie te hoeven maken met dezelde categorie een wijziging van Max vergoeding kunnen aansturen op uitgifte datum. 

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

Dank voor de toelichting, ik begrijp het.

Ik wijzig de status naar "Niet ingepland" zodat duidelijk is dat dit (nog) geen item in ons plan is.
Zal het uiteraard meenemen zodra we ruimte hebben voor nieuwe uitbreidingen.