Mijn Communities
Help

Organisatie toevoegen bij declaratie

door Bas Menken - Gemeente Leiden
Status: Afgewezen

Wij zouden graag onder het kopje dienstverband ook de organisatie vermeld zien staan.

Bij ons verschillen de regels voor dienstreizen, zo mag je bij de ene organisatie wel kosten declareren als je reist tussen de verschillende locaties maar bij een andere organisatie niet.

Met 6 verschillende organisaties zou dit een welkome aanvulling zijn.

 

Onder het kopje dienstverband staat nu alleen de functie en afdeling.

BasMenkenGemeenteLeiden_0-1704371290404.png

 

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden,

 

Bedankt voor het aanmaken van dit idee.  Zoals je ziet heb ik de status gewijzigd naar 'afgewezen'. Graag licht ik dat nader toe.

 

In de keuze om te kiezen voor 'afgewezen' heb ik de veronderstelling genomen dat jij met 'organisatie' het veld 'opdrachtgever' of 'instelling' bedoeld. Bedoel jij met 'organisatie' toch iets anders hoor ik het graag.

 

Binnen het landschap van Youforce kennen we heel divers gebruik van 'opdrachtgever' of 'instelling'. Er zijn veel organisaties die één Youforce omgeving hebben met één 'opdrachtgever' en één 'instelling'. En er zijn situaties mogelijk met meerdere 'opdrachtgevers' en/of 'instellingen'. 

 

Jouw idee om een scherm uit te breiden met 'organisatie' hebben we vergelijkbaar afgewogen als het idee Vervanging kunnen beperken op opdrachtgevernummer. In dat idee (lees gerust alle opmerkingen) hebben gezocht naar de balans tussen 'opdrachtgever', 'instelling' en 'organisatiestructuur'. 

 

Samenvattend komt het er op neer, we focussen ons op de 'organisatiestructuur'.  Er is één tabel met organisatorische eenheden. Deze structuur is wordt door alle dienstverbanden in HR Core Beaufort gebruikt. Er is geen enkele beperking om een link te leggen tussen een organisatorische eenheid en opdrachtgever. Bijvoorbeeld op één organisatorische eenheid kan je prima 3 dienstverbanden van 3 verschillende opdrachtgevers vastleggen.

 

Daarom zijn we niet voornemens extra velden te gaan tonen rondom 'opdrachtgever' en/of 'instelling'.