Mijn Communities
Help
JvdB
CONTRIBUTOR ***

Jaaroverzicht verlof in de app

door JvdB (Bijgewerkt ‎05-03-2025 09:13 door JvdB )
Status: Niet ingepland

In de nieuwe verlofmodule mist een mooi jaaroverzicht waarop je kan zien op welke dagen je al verlof hebt ingepland. Wij hebben bij de livegang van de nieuwe module alle Self Service processen van verlof dichtgezet. Maar wij kregen toch veel vragen van medewerkers die het jaaroverzicht uit Self Service heel erg handig vonden. Deze hebben we dus weer beschikbaar gesteld voor ze. 

Ik dien dit idee alvast in, ook is er al een alternatief aanwezig. Ik kan mij voorstellen dat de Self Service processen met verlof op den duur worden uitgefaseerd. Voordat het zo ver is, zien wij graag een dergelijk jaaroverzicht in de nieuwe verlofmodule.  

JvdB_0-1741092101205.png

2 Opmerkingen
Caroline Gravelle_WSNZV
CONTRIBUTOR **
door Caroline Gravelle_WSNZV

Bij ons dezelfde wens. Een jaarkalender is voor medewerkers toch gemakkelijk en overzichtelijker dan de losse opnames.

Wij hadden ook het jaaroverzicht uitgezet omdat bijvoorbeeld de aanvragen via de verlofmodule niet zichtbaar zijn op het tabblad aanvragen. Er werd gezegd dat het HRSS overzicht niet goed synchroniseert met de verlofmodule.

Weet iemand of het in de tussentijd ook mogelijk is om alleen het tabblad Jaaroverzicht beschikbaar te stellen en de overige tabbladen uit te zetten?

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

@JvdB ook ik denk dat we er langzaam naartoe zullen werken om Self Service functionaliteit m.b.t. Verlof te verbeteren en te ontsluiten in de nieuwe module.

Hoewel er dus nog geen plannen zijn om het grafische jaaroverzicht 1-op-1 te vervangen, kan ik me wel voorstellen dat medewerkers die heel prettig vinden qua inzicht en vormgeving.

Ik hoop dat we in de aankomende periode eerst onze Customer Effort Score (CES) vragen toe kunnen voegen aan de verlofmodule. Onze ervaring is dat we dan snel inzicht hebben in de écht belangrijke functionaliteit voor zowel medewerkers als managers.

Kan me namelijk ook voorstellen dat het geen gemis meer is, nu je altijd inzicht hebt (in de vorm van een lijst weliswaar) op je mobiel. Maar zoals gezegd, laten we ons graag informeren door onze gebruikers.

Er zijn naast dit Jaaroverzicht nog een paar andere functionaliteiten waar ook voor geldt dat we op termijn op zoek moeten naar een goed alternatief zoals het Saldo-overzicht per afdeling, Bezettingsoverzicht, etc.