Mijn Communities
Help
Lonneke van der Aar
CHAMPION **

Notificatie MGR bij ziekmelding door centraal punt

door Lonneke van der Aar (Bijgewerkt ‎11-04-2024 11:15 door Maarten VB VISMA )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Bij ons worden momenteel de ziekmeldingen ingediend in Self Service door een centrale registratie, waarna er een mail gaat naar de leidinggevende met het verzoek om contact op te nemen met de zieke medewerker.

 

In de app kun je volgens mij wel de medewerkers van deze centrale registratie de ziekmelding laten invoeren, maar daar kun je geen notificatie naar de leidinggevende aan hangen.

 

Graag zouden we dit ingericht hebben, zodat ook wij de app kunnen gaan gebruiken voor het ziekmelden.

2 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Lonneke van der Aar 

Binnenkort gaan we functionaliteit opleveren waarbij een medewerker zichzelf ziek & beter kan melden. Als onderdeel hiervan gaan we zeker ook de functionaliteit meeleveren zodat de manager een notificatie krijgt dat een medewerker zichzelf heeft ziekgemeld. Als we dit toch bouwen vind ik het qua consistentie wel mooi om dit ook door te trekken zodat deze notificatie ook komt als die ziekmelding gedaan is door de "centrale registratie".

Echter daarbij stop het dan ook. We gaan geen ondersteuning bieden om hier specifieke instructies in te kunnen toevoegen voor de manager om actie te ondernemen. Dit hoort voor ons thuis in het verzuimprotocol van je organistie en kun je veel beter in Youforce Verzuim inrichten (of natuurlijk in een andere Verzuim systeem). Als alternatief zou je het ook nog via actieve signalering in Beaufort kunnen inrichten waarbij je diverse mogelijkheden hebt (waaronder ook e-mail).

 

Dus resumerend wat je exact vraagt gaat er waarschijnlijk niet komen, maar gewoon een notificatie in de trend van "Jan Jansen is ziekgemeld" zou mogelijk kunnen zijn en passen in het verlengde van ziekmelding door de medewerker zelf.

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

@Maarten VB ,

 

Dankjewel voor je bericht.

Een notificatie, na ziekmelding door een centrale administratie, zal waarschijnlijk ook wel voldoende zijn, denk ik.

En dan is het aan de leidinggevende zelf om de juiste actie te doen.

Fijn dat dit in de planning zit.