Mijn Communities
Help
Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***

Vervanging met herhaalpatroon instellen

door Peter Mekel
Status: Afgewezen

Het zou voor ons handig zijn dat een manager een vervanging met herhaalpatroon kan instellen, net als bijvoorbeeld bij afspraken in Outlook.

Manager die een vaste weekdag vrij zijn zouden hier veel baar bij hebben.

2 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Goedemorgen @Peter Mekel ,

Bedankt voor het aanmaken van dit idee. Het is inderdaad goed mogelijk dat een manager een reguliere vrije dag heeft. In de praktijk verwachten we dat een dergelijke manager reeds een structurele oplossing heeft. Dat kan bijvoorbeeld zijn:

- Op mijn vrije dag neemt altijd collega X mij waar. Daarom is deze collega X stuctureel 'vervanger' of óók manager op dezelfde afdeling

- De medewerkers hebben eigen verantwoordelijkheid. B.v. ziekmelden doen ze zelf via de app en de manager die vrijdag vrij heeft ziet op maandag dat het is gebeurt.

- Op mijn vrije dag mag je mij toch bellen/appen als je ziek bent. Dan regel ik dat alsnog.

We hebben geen voornemens om in vervanging een herhaalpatroon mogelijk te maken. Daarom krijgt het idee de status 'afgewezen'.

Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***
door Peter Mekel

Hallo @Remco te Ronde ,

Dat is jammer.

Het is bij ons juist de bedoeling dat er geen 'standaard' vervanger wordt ingesteld. Dit ivm de privacy.

Daarnaast is het beleid dat 'vrij' echt 'vrij' betekent.

Maar goed, ik zal doorgeven dat dit niet ontwikkeld gaat worden.