Mijn Communities
Help
Marieke MB
CONTRIBUTOR ***

gewerkte dagen - volgorde wijzigen

door Marieke MB
Status: Realisatie waarschijnlijk

De declaratie gewerkte dagen start standaard op thuiswerken.

Echter werken de meeste medewerkers bij ons op de (vaste) werklocatie.

Is er een mogelijkheid om de volgorde te wijzigen naar 'laatst gebruikte' of 'per instelling in te richten'?

Ook van andere organisaties krijg ik mee dat woon-werkverkeer gebruik groter is dan het thuiswerken en daarmee de volgorde andersom logischer zou zijn voor de gebruiker.

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: In onderzoek

Wat een goede opmerking!

Het aantal kudos blijft wat achter, maar ben wel heel benieuwd of het waar is wat je hier stelt.
Ik ga even kijken of ik bewijs kan vinden; het meest eenvoudige zou zijn als er inderdaad door 80% van de medewerkers op locatie wordt gewerkt. 

Dan zouden we niks hoeven te bouwen, geen aanvullende configuratie, maar meer tevreden medewerkers 😁

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@Marieke MB ik heb wat extra onderzoek gedaan (ondanks het beperkte aantal kudo's).

Is er bewijs dat er minder wordt thuisgewerkt dan op de werklocatie?
Ja, uit een steekproef blijkt de verhouding ongeveer 37% thuiswerkdagen vs 62% dagen op de werklocatie is.
(Het restant van 1% betreft registraties voor OV)

Hoewel medewerkers super-tevreden zijn over gewerkte dagen (score 6,7 op een schaal van 7), vond ik van 1 medewerker feedback n.a.v. onze vraag "Hoe makkelijk was het om deze maand in te dienen" --> Op zich gemakkelijk, maar vervelend dat ik iedere keer woonwerk moet aanklikken, standaard instelling is thuiswerken

Aanpassen dan maar?
Ja, laten we dat proberen!
Ik ga een aankondiging plaatsen op onze community zodat deze wijziging geen verrassing is voor jullie (en de klanten die dit idee niet gezien hebben). Daarna zullen we de aanpassing doorvoeren.

Denk je dat medewerkers dit waarderen?
Om van een 6,7 nog verder richting de 7 te gaan is uitdagend, we houden na de aanpassing de feedback van jullie medewerkers goed in de gaten. We houden rekening met een periode van gewenning, het gedrag (registreert de medewerker dagelijks, of juist de hele week of maand in 1 keer) is meer bepalend dan het aantal geregistreerde dagen. Maar is erg lastig om te meten.

Marieke MB
CONTRIBUTOR ***
door Marieke MB

Hi Bastiaan, 

Dat is mooi nieuws!

Thanx voor de update.