Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

In het kader van verscherpte AVG wetgeving extra controle mogelijk maken bij handmatig toevoegen document aan PD (DOSS-I-82)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Medewerkers met extra bevoegdheden kunnen documenten rechtstreeks toevoegen aan het Personeelsdossier van een medewerker. Als je per ongeluk een document aan het PD van een andere/verkeerde medewerker toevoegt en medewerker constateert dan is dit een datalek. In het kader van de verscherpte AVG wetgeving zou ik graag een 4-ogen principe willen gaan hanteren. Deze mogelijkheid is er in Self Service wel (hier kun je een workflow bouwen waarbij 1e medewerker de juiste persoon selecteert en de 2e medewerker het juiste document in het PD zet (4-ogen).

Ik zou dit ook graag willen inrichten bij het rechtstreeks toevoegen van documenten aan het digitale PD.

1 Opmerking
door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

In tegenstelling tot HR Self Service, waarbij in een workflow verschillende stappen door verschillende actoren kunnen worden uitgevoerd, kent Personeelsdossier geen workflow-concept. Die stappen zijn vaak ook bedoeld om toestemming te vragen aan de betreffende actor. In Personeelsdossier dient de gebruiker expliciet een medewerker te selecteren voordat een document kan worden toegevoegd. Dit is een bewuste actie, gelijk aan het doorvoeeren van muytaties in de HR-module bijvoorbeeld. Gezien de benodigde capaciteit en de beperkte meerwaarde van een dergelijke aanpassing is het niet waarschijnlijk dat we dit idee gaan realiseren.