Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

PDOL alfabetische volgorde (DOSS-I-40)

door Former Member
Status: Bestaat al

Het zou erg handig zijn om de mappen in PDOL op alfabetische volgorde te kunnen zetten. Ik moet erg lang zoeken voor ik de juiste map heb gevonden om de rechten aan dan wel uit te vinken. Het zou handig zijn om te kunnen zoeken of met een simple druk op een knop bovenaan de hele waslijst op alfabet te krijgen...

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De beheerder kan zelf de volgorde bepalen in de configuratiemodule van Personeelsdossier. Die kan bijvoorbeeld de belangrijkste of meest gebruikte mappen bovenaan zetten. En dat kan eventueel ook op alfabetische volgorde (tenzij er gebruik wordt gemaakt van meertaligheid). De mapnaam kan binnen Instellingen > Mappen worden versleept naar de gewenste positie.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Is het ook mogelijk om de documentsoorten op alfabetische volgorde te zetten?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De documentsoorten worden in alfabetische volgorde getoond. Gezien de hoeveelheid documentsoorten (meestal rond de 20, maar soms wel meer dan 50) waaruit gekozen kan worden is dat in het algemeen de meeste handige optie, ook gezien het feit dat de documentsoorten in andere talen met een andere letter kunnen beginnen.

Het zou op zich mogelijk zijn om deze ook een vast volgorde te geven, maar we denken dat dat voor veel gebruikers juist onwenselijk zou zijn.

door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Bestaat al

De volgorde van de mappen wordt bepaald door de beheerder, warabij vaak de meeste gebruikte bovenaan worden gezet. De documentsoorten worden in de dropdownlist op alfabetische volgorde getoond.