Mijn Communities
Help
Björn Sman
CHAMPION **

Samengevoegde Jaaropgave een specifieke naam geven.

door Björn Sman
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Goedemorgen,

 

Met de nieuwe wijziging waarbij je nu een aantal deel jaaropgaven krijgt en een verzameljaaropgave wordt het steeds onoverzichtelijker welke jaaropgave wat is. Ik heb bijvoorbeeld in het verleden 3 contracten gehad (nu 2 contracten) maar ik heb dit jaar 5 jaaropgaven in mijn dossier staan. Ik zou graag zien dat het duidelijke is welke jaaropgave voor welk contract is maar ook of het een samengevatte jaaropgave is of een deel jaaropgave. Nu moet ik alles doorkijken voordat ik de juiste heb gevonden. Zie huidige situatie hieronder:

 

BjrnSman_0-1706691040471.png

 

3 Opmerkingen
door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hallo @Björn Sman 
Waar je naar kijkt is niet de naam van een document, maar de documentsoort 'Jaaropgave'. Enerzijds is voor gekozen om de weergave zo simpel mogelijk te maken, en voor de meeste medewerkers is de huidige informatie voldoende. Anderzijds zijn er in Salarisdossier geen aanvullende gegevens beschikbaar die verder onderscheid mogelijk maken (de verschillen staan in het document zelf, maar niet in de beschikbare metagegevens). We zien dat het medewerkernummer bij meerdere jaaropgaven hetzelfde is, en ook het afdelingsnummer.  Het zou dus een grote impact hebben om meer gegevens beschikbaar te krijgen om dit onderscheid zichtbaar te kunnen maken.

 

Binnen de desktop weergave is het wel mogelijk om een document te openen en dan door de documenten te bladeren met de pijltjes links en rechts van het document. Dat helpt wellicht om toch snel te bepalen om welk document het gaat. In de mobiele weergave en de Youforce App is dit nog niet mogelijk, maar daar is het de bedoeling om in een volgende release door de documenten te kunnen 'swipen'.

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Goedemiddag @Peter van Miltenburg ,

 

Dank voor je snelle response! Jammer dat hier niets mee gedaan kan worden. Is er nog een andere optie om dit vriendelijker te maken voor de gebruiker? Naar mijn weten was dit altijd 1 jaaropgave per contract maar inmiddels zijn dit ook deel jaaropgaven geworden. Kan ik hier nog iets mee?

door Peter van Miltenburg

@Björn Sman 
Ik zie dat er er volgens de payroll 3 verschillende registratienummers worden gebruikt, en dus in elk geval 3 jaaropgaven en die zijn allemaal gekoppeld aan dezelfde gebruiker. Maar de andere 2 lijken exact dezelfde hetzelfde zijn als die van de 3 (zelfde nummers). Wellicht dat de inhoud van de documenten verschilt, maar voor de identificerende gegevens zijn ze exact hetzelfde. Normaal gesproken zie je dat niet, en zou ik dus 3 jaaropgaven verwachten.

Wellicht kun je met iemand van de salarisadministratie afstemmen hoe dat komt?