Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Corrigeren afwijkende ingangsdatum bij import HRSS mutaties (HCB4-I-201)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Voor alle rubrieken met de instelling pastedimage1629725996238v1.png geldt dat een afwijkend ingangsdatum niet is toegestaan.

Navraag bij Consultancy heeft uitgewezen dat het niet wenselijk is deze aanpassing in de formulieren uit te voeren.

Het systeem past de datum automatisch aan naar de 1ste van de loonperiode, zodat deze uiteindelijk wel goed in Gemal terecht komen.

In de tussenliggende periode van de import van de HRSS mutatie en de export naar Gemal ontstaan er echter heel veel onnodige foutmeldingen:

pastedimage1629726177768v4.png

Ik zou graag zien dat bij binnenkomst van de HRSS mutatie deze datum al wordt gecorrigeerd, zodat wij deze foutmeldingen niet meer krijgen.

3 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: HCB4-I-201
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Voer voor discussie:

Moet de afhandeling bij niet-Gemal arbeidsrelaties dezelfde route volgen in jouw ogen? Het probleem is natuurlijk dat het voor Beaufort geen probleem is, pas wanneer de mutatie naar Gemal moet is het een gegeven dat niet midden in de maand mag wijzigen. Ik kan de huidige logica daarom wel begrijpen. 

Daarnaast zie ik geen verbetering in de verslagen: met de voorgestelde aanpassing verplaats je alle meldingen die je nu bij het aanmaken van de salarismutaties ziet naar het verwerkingsverslag van de importbestanden. Effectief moet natuurlijk ergens vermeld blijven dat het systeem de aangeleverde input automatisch aanpast. 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

Hartelijk dank voor dit idee.

Het voortijdig automatisch wijzigen van mutatiekenmerken wordt systeemtechnisch niet wenselijk geacht om een aantal redenen:

  • Impact op de performance tijdens het verwerken van de geïmporteerde HRSS mutaties
  • Beaufort heeft het uitgangspunt dat de bron correcte data aanlevert en eventuele noodzakelijke wijzigingen later in de keten altijd met tussenkomst van de gebruiker plaats moeten vinden. 
  • We ondersteunen dit proces wel met o.a. controlefuncties zoals genoemd in het idee zelf.