Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Gegevens uit Beaufort zijn niet altijd zichtbaar in Self Service (HCB4-I-82)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk
 
6 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wanneer je bijvoorbeeld een aanvraag doet voor ouderschapsverlof krijg je in Self Service niet de namen en geboorte data van de kinderen te zien. Het zou makkelijk zijn als alle benodigde gegevens zichtbaar zijn zodat je bij elke mutatie alleen de gegevens hoeft te vullen die nog niet bekend zijn.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Om te beginnen zullen de gegevens die je wilt tonen, vastgelegd moeten zijn in Beaufort. Vervolgens moeten deze rubrieken ook uitgeleverd worden aan Self Service via de (eigen) rubriekenset van de Tactische modules. In Self Services moet je dan de rubrieken toevoegen aan het formulier ouderschapsverlof. Blijft wel een uitdaging hoe je een en ander gaat verwerken als er 6 kinderen in het spel zijn. Dus ik geloof niet zo in een manco in het systeem, maar eerder een aanpassing van jullie procedures.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

En dan vraag ik me vervolgens af of het zin heeft gehad te reageren op je idee.....?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

@AJ Boon: Beaufort biedt een standaardwijze van registeren van kindgegevens aan, maar die gegevens zijn niet beschikbaar voor HRSS, en daardoor moet de klant dit maar gaan oplossen met eigen rubrieken? Dat is meer een technische tekortkoming! Verwerken in HRSS wordt in ieder geval een stuk makkelijker als je voor de kindgegevens niet ook eigen rubrieken hoeft aan te maken, dat voorkomt dubbele registratie. Dit heeft niet zoveel met procedures te maken.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@M Vroom: het wordt nu toegespitst op kinderen omdat de topic starter dit als voorbeeld schetste. In het kader van de privacy wetgeving kun je vervolgens de vraag stellen of het vastleggen van de gegevens van kinderen wel mag...? Maar aangezien PA Engelbert het niet nodig vindt te reageren, stop ik daar ook maar mee.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De kindgegevens kunnen voortaan via HRSS aangeleverd worden aan Beaufort. Dan zal het wellicht ook mogelijk zijn om deze te gebruiken in HRSS voor ouderschapsverlof? Kwestie van uitproberen