Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Rollen erven van hoger gelegen (onderdeel van) afdeling

door FBB Zorgboog
Status: Nieuw

Het zou heel handig zijn wanneer de rollen in principe overgenomen (geërfd) zouden worden van de  hoger gelegen (onderdeel van) afdeling zodat je die rollen, wanneer deze hetzelfde zijn, niet apart ook nog eens bij alle onderliggende afdelingen hoeft in te richten.

Uiteraard moet altijd de mogelijkheid blijven afwijkende rollen in te richten bij een afdeling. 

 

Dit zou veel tijd kunnen schelen, zeker m.b.t. de rollen die er met t.b.v. autorisatiebeheer extra bij gekomen zijn. Denk aan een rol als bijv salarisadministratie: deze hebben vaak een rol bij meerdere (alle?) afdelingen en bestaan vaak ook nog eens uit meerdere personen die allemaal apart aan alle afdelingen toegevoegd moeten worden ...

2 Opmerkingen
Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***
door Mathew Timmerman

@FBB Zorgboog Ik weet niet of dit de oplossing is die je zoekt, maar ik doe dit onder 'Roltoewijzing per persoon', kies daar de hoogste OE en vink dan 'Boom optie' aan:

 

Roltoewijzing.PNG

 

Daarmee worden alle onderliggende actieve OE's ook geselecteerd (en eventueel ook de inactieve als je het vakje 'Incl. inactief' aanvinkt).

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Hallo @Mathew Timmerman - dank voor je reactie en ja dit is dezelfde methodiek al die ik nu (noodgedwongen) hanteer. Maar wat ik graag zou willen is een mogelijkheid zoals die ook in verzuimmanagement > organisatie > betrokkenen beschikbaar is.

Daar vul ik op bijv het hoogste niveau van een cluster de verantwoordelijke casemanagers als betrokkenen toe.

Die inrichting wordt vervolgens gehanteerd voor alle onderliggende afdelingen. Maar een essentieel verschil met HR Core is dat deze casemanagers vervolgens niet bij iedere afzonderlijke afdeling vermeld staan.

Groot voordeel is dat je dus op veel minder plekken een mutatie hoeft door te voeren en dat het overzicht minder lang en daarmee overzichtelijker wordt.

Onderstaand 2 plaatjes als voorbeeld: 1e uit verzuimmanager, 2e uit Beaufort

uit verzuimmngruit verzuimmngr                  uit Beaufortuit Beaufort 

Overigens is dat ook 1 van de redenen waarom ik graag met rolgroepen in Beaufort zou willen kunnen werken. Zie mijn idee hiervoor: Roltoewijzing uitbreiden met rolgroepen - Visma Community