Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Verlof over kalenderjaar heen (SLSR-I-9)

door Anonymous
Status: In onderzoek

In Self Service is het niet mogelijk een verlof in te voeren over het jaar heen. In de praktijk komt dit echter redelijk vaak voor. Het gevolg is dat je het verlof in 2 perioden moet knippen en de aan het verlof gekoppelde vervangers ook

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dit is al 2 jaar mogelijk toch (sinds het nieuwe verlofformulier)? Bij ons in ieder geval wel....

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Erica, ik neem aan dat jullie hier dan een workaround voor hebben gemaakt waarbij bij de verwerking het verlof wordt opgeknipt in het periode in kalenderjaar 1 en kalenderjaar 2. In HRCore wordt het in ieder geval niet als een aaneengesloten periode verwerkt

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

We hebben hier niet zelf iets voor gedaan, we hebben gewoon het standaardformulier van Raet. Hij geeft de aanvraag in beide jaren met begin en einddatum over het jaar heen weer en boekt alleen de uren af die in dat jaar vallen.  Zie bijlage voor een voorbeeld hoe het eruit ziet. Wij zijn er iig erg mee geholpen zo.

2016-08-16 11_45_27-Youforce by Raet.gif2016-08-16 11_45_09-Youforce by Raet.gif

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij gebruiken ook het standaard verlofformulier van Raet (met wat toevoegingen op A00001) maar bij ons wordt er een melding gegeven.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zit er niet nog een controle op van jullie zelf?  Anders kun je gerust bellen/mailen voor een telefonische afspraak, kijken we even met elkaar mee waar de verschillen zitten. erica.kruijff@eriks.nl is mijn mailadres. 

Melding verlof over kalenderjaar heen.docx

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Erica, werk jij met HR Core Education? Want volgens mij werkt het daar nu net niet.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij zitten te springen om eindelijk een oplossing

In HR Self Service Education zit een controle dat je niet over de jaargrens mag muteren. Deze controle zit in HR Core Education weer niet, maar daar zit een controle dat het verlof maximaal 2 jaar mag duren. Graag zouden wij zien dat beide controles er uit worden gesloopt. Wij gebruiken de verlofmodule voor alle verloven behouden ziekte en zwangerschap en dus ook voor het vastleggen van ouderschapsverlof. Ik hoef niet uit te leggen dat dit (zeer) flexibel kan worden opgenomen en dus ook over de grenzen van een kalenderjaar én de 2 jaar heen. Nu moeten de muteerders een langdurig verlof geknipt invoeren, rekening houden met de controles. Als er later een wijziging moet plaatsvinden in bijvoordeeld gemuteerde periode 2 van de 5 dan moeten eerst de periode 3 t/m 5 verwijderd worden om periode 2 te kunnen wijzigen. Daarna moeten periode 3 t/m 5 weer ingevoerd worden. Pfffff…………..