Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Opvoeren van externe managers en HRM adviseurs in de Talent Suite (PFMN-I-89)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij maken gebruik van externe managers, die zelf als medewerker geen deelnemer zijn is de gesprekscyclus van Performance Management. Echter als leidinggevende hebben zij wel een verantwoordelijkheid hierin als het gaat op het goedkeuren van de start- en voortgangsgesprekken.  De gesprekscyclus van de medewerkers uit het team kan daardoor in Performance Management niet afgesloten worden.

Ditzelfde geldt ook voor opleidingsmanagement wanneer er goedkeuring wordt verwacht van del(externe) leidinggevende.

 

Wat ik zou willen is dat de managersrol via usermanagement ook geldt wanneer de Manager geen medewerker is  (en zijn eigen dvb-gegevens voor de talentsuite onderdrukt zijn)  danwel handmatig een externe leidinggevende opvoeren voor de talent suite modules.

Dit zelfde geldt ook voor ander rollen zoals bijv een externe HRM adviseur.

Met vriendelijke groet,

Sandra van den Nieuwendijk

7 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Wij hebben dit gerealiseerd door externe managers en externe HRM-medewerkers een eigen soort arbeidsrelatie te geven (INL) en deze mee te nemen in de import naar Perf.Man. en Opl.Man. De externe manager wordt in usermanagement als MGR toegevoegd aan de betreffende OE.

Voor stagiairs bij P&O die ook moeten werken in PM en OM hebben we een soort arbeidsrelatie (EAP) aangemaakt . Deze arbeidsrelatie gaat ook naar Gemall gaat.

08-08-2017 INL.png

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hoi hoi,

Als ik het goed begrijp, stuur jij het dienstverband dan wel door van deze medewerkers naar perf man en opl .man.( P05010 op J) Ik zou graag alleen de rol van MGR dan wel HRM mee willen geven, zodat zij zelf niet het scherm krijgen van hun eigen gesprekcyclus als medewerker.

Ik ben benieuwd..

Groet, Sandra 

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Klopt Sandra. P05010 staat op J. We hebben hiermee echter nooit problemen gehad.

En soms misbruiken we zelfs de soort arbeidsrelatie INL en EAP als ingehuurde medewerkers of stagiairs toegang moeten hebben tot opleidingsmanagement (interne opleidingen) of performancemanagement.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dank voor je aanvulling.... Volgens mij hebben  ze dan naast de rol van Manager, dan ook automatisch de rol van medewerker en worden ze ook meegenomen in de telling van de startgesprekken etc.

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Dat is zo.

Bij ons is performance management een instrument is dat gebruikt mag worden. Naast PM is het bij ons ook mogelijk een vrije vorm van verslaglegging te kiezen. Wij kunnen en doen daarom niets met de telling.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Bij ons willen ze wel sturen op de tellingen. Dus daar zit het verschil.  Nogmaals, dank voor je reactie. Groet, Sandra

MSchopman
VISMA
door MSchopman
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor uw wens, 

Gezien de hoeveelheid werk op de huidige Roadmap verwachten wij niet dat we dit de komende 2-3 jaar gaan realiseren, tevens heeft dit request geen andere kudo's ontvangen. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijzen wij daarom de wens voor nu af.