Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Identity veld synchroniseren met HR Core (YOU-I-163)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Per 11 mei stappen wij over op Single Sign On (SSO) en de nieuwe HOME omgeving. Bij onze inrichting is ervoor gekozen om SSO in te richten op basis van het zakelijk mailadres (rubriek P01035  in HR Core). Bij ons wordt het veld zakelijk mailadres automatisch gevuld vanuit IAM (Identity Access Management van Tools4Ever) middels het verwerken van een dpia100 bestand.

In het Youforce portaal wordt voor gebruikers het veld zakelijk mailadres gesynchroniseerd met P01035. Ik zou graag de mogelijkheid hebben dat het veld identity ook wordt gesynchroniseerd met deze rubriek. Om het nog flexibeler in te richten zou het nog beter zijn om het syncen van het Identity veld te parametriseren zodat een beheerder zelf kan aangeven met welke HR Core rubriek dit veld moet worden gesyncd. Dit biedt de mogelijkheid om in HR Core in een eigen rubriek de UPN vast te leggen zodat de beheerder dan in het portaal kan aangeven dat het identity veld met deze rubriek moet worden gesyncd.

pastedimage1588936615032v1.png

8 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-163
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Is dit al in een release terecht gekomen? En kan ik meer te weten komen over ID sync met andere IDP's zoals van Microsoft?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dit zou al jaren geleden gerealiseerd moeten zijn, maar nu met de overstap naar 2fa waarbij men kan kiezen om geen Youforce account te laten genereren, maar de inlog in Youforce uitsluitend via SSO bij de werkgever te laten lopen is het natuurlijk eigenlijk helemaal belachelijk dat je nog steeds na invoer eerst moet wachten tot iemand in het beheerdersportaal zichtbaar wordt en je de handmatig een IDentity moet toekennen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Met het nieuwe inloggen word deze wens steeds belangrijker...jammer dat er nog steeds geen mogelijkheid is om de identity te koppelen in Beaufort.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wij maken niet gebruik van het zakelijke e-mail adres, maar van "inlognaam_persoon" (eigen rubriek). Ik draai nu dagelijks een rapport en koppel deze via een macro aan het XSSO bestand waarna ik deze verzend. Dit zou via het DPIA100 bestand moeten kunnen.

 

Waarom is een optie die kennelijk door meerdere bedrijven wordt gevraagd nog steeds niet geïmplementeerd? 

door Andrea de Bie - Hazelhof

Wij zouden het ook fijn vinden als dit niet meer handmatig moet via een XSSO bestand. Wij koppelen het personeelsnummer hier, dus het is wel belangrijk dat er meerdere opties zijn om te koppelen. 

Eelko
CONTRIBUTOR **
door Eelko

Natuurlijk zou het fijn zijn als je het Identity veld kan synchroniseren met HR Core. Maar dit moet dan per klant wel zelf te kiezen moeten zijn met welk veld. Wij gebruik bewust niet het zakelijk mailadres.  

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hartelijk dank voor dit idee. We zullen dit echter niet gaan realiseren. We hebben drie manieren om deze identities te vullen:

1. Handmatig in Individueel gebruikersbeheer

2. Door groepsgewijs netwerknamen op te voeren

3. Automatisch via de IAM API. 

 

Mocht je dus het proces willen automatiseren dan kun je gebruik maken van de IAM API. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan. Neem hiervoor contact op met je Customer Succes Manager om dit te bespreken. Voor meer informatie kun je ook de community voor Youforce API's alvast bekijken.