Mijn Communities
Help
Andrea Hulstein
CONTRIBUTOR ***

Afscheiding data per organisatie

door Andrea Hulstein
Status: Afgewezen

In onze Youforce-omgeving werken wij voor meerdere organisaties.
We vullen nu per eindgebruiker handmatig de afdelingscode van de betreffende organisatie in, om te voorkomen dat bijv bij het invoeren van een nieuw dienstverband, de medewerkergegevens uit een andere organisatie zichtbaar zijn

Dit is echter fout-/vergeet gevoelig, met het risico op een datalek. Het schiet m.i. ook het central user management voorbij.
-> Wij zien hiervoor graag een meer waterdichte manier. 

2 Opmerkingen
C Theunissen
CONTRIBUTOR *
door C Theunissen

Ik heb dit opgelost door in de naam van de afdeling de instellingsnaam op te nemen. Het mag ook een een deel van de instellingsnaam of het instellingsnummer zijn.

Met Javascript haal ik vervolgens in een A00001 rubriek het deel van de naam van de afdeling waaraan ik kan herkennen in welke instelling die afdeling hoort op. In een andere A00001 rubriek haal in hetzelfde deel van de instellingnaam of nummer  op.

In een controle kan ik dan bepalen of de mutatie door mag of dat voor een andere afdeling of instelling moet worden gekozen.

 

Het is even werk maar werkt wel. 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Andrea Hulstein ,

 

Hoewel er wel mogelijkheden zijn zoals jijzelf en ook @C Theunissen schetsen, is dit niet een situatie die wij in de basis aanraden. Naast de voordelen van een gedeelde omgeving zitten er ook nadelen aan op het gebied van autorisatie en onderhoud. Een waterdichte oplossing hiervoor zou niet alleen moeten bestaan vanuit HR Self Service maar ook HR Core en andere systemen. Aangezien een aanpassing erg veel tijd zou kosten en er maar een aantal organisaties mee geholpen zullen zijn, zullen wij deze investering niet maken. Ik hoop dat je uit de voeten kan met de huidige opties.