Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Layout workflowinrichting aanpassen zodat tekst beter leesbaar is

door Esmiranda Vermeer
Status: In onderzoek

De layout in Self Service bij de inrichting van een workflow is altijd een beetje gedoe.

Terwijl er op het scherm vaak nog genoeg lege ruimte over is.

In het verleden ook al eens aan een consultant gevraagd, maar het is nu eenmaal zo.

Dus nu ik hier weer tegenaan loop toch maar eens een idee aangemaakt.

 

Zou het niet mogelijk zijn om de breedtes bij conditie en vervolg niet wat groter te maken?

Schermafbeelding 2024-02-14 114102.png

2 Opmerkingen
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

En misschien ook nog meenemen dat als je een vinkje zet op de vervolgpagina bij bijvoorbeeld confirmatietekst of memo toevoegen dat het scherm niet steeds verspringt. Vooral bij inrichting van complexere workflows is dat heel onhandig. 

Omdat je dan telkens weer terug moet scrollen naar het gedeelte waar je bezig was.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Esmiranda Vermeer,

 

Goed dat je dit idee aandraagt ook al is dit een bekende uitdaging. Wij gaan onderzoeken hoe wij deze uitdaging kunnen oplossen. Hoewel ons advies is om activiteitnamen en knopnamen niet lang te maken, zijn er inderdaad situaties waarin dit onhandig uitkomt. Ook je argument van de condities is een hele goede.

 

Voor je vervolgopmerking rondom de 3e pagina van Workflow definities hebben wij al eerder gekeken naar andere alternatieven, maar nog niet een betere gevonden. De reden dat de pagina ververst is natuurlijk omdat er nieuwe functionaliteit beschikbaar komt (zoals memo verplicht/optioneel) of je dieper op iets bestaands in wil gaan (mailcondities, templates). Dat deel zou ik dus graag willen parkeren buiten de scope van dit idee houden.