Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Vervanging voor andere rollen vanuit Usermanagement (SLSR-I-656)

door Anonymous
Status: Niet ingepland

In B4Online hebben we de rollen ingericht zodat niet in iedere applicatie van RAET apart de autorisatie geregeld dient te worden voor de afdelingen die een manager/directeur/PSA/HR Business partner etc mogen zien.

Deze rollen koppelen we aan de verbijzondering in het activiteitenprofiel in Self Service.

In Self Service lopen we er dan tegen aan dat de vervanging niet werkt. Hierdoor hebben we de verbijzondering weer uitgezet en dienen we de autorisatie weer handmatig in Self Service in te richten.

Wij zien dit echt als een Fout, maar RAET niet.

Graag zien wij dat ook vervanging werkt via de rollen die vanuit B4Online worden door gekoppeld.

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-656
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoi Angela, bedoel je dat de vervanging niet werkt als je verbijzondering gebruikt bij B4 Online? Of bedoel je dat vervanging niet werkt als je een andere verbijzondering gebruikt dan MGR?

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Niet ingepland

Ik realiseer mij dat ik reageer op een idee dat niet recent is ingediend. (zie opschonen ideeën Youforce)

 

Wij hebben vanuit veel klanten dezelfde wens gekregen. Ook zien wij meerdere ideeën over dit onderwerp. We willen dit wel gaan aanpakken, maar hierbij moet er ook samenwerking komen met andere modules. Daarnaast zijn er ook plannen voor de aanpassing van de rollen en de gebruikersprofielen. We moeten dit eerst afwachten en zien wat deze veranderingen mee brengen voordat we hier verder op in kunnen spelen. Ik zet deze melding voor nu op Niet ingepland.

 

Deze status betekend dat we dit wel een goed idee vinden en aan gaan zullen werken. Alleen staat deze momenteel nog niet op de planning. Omdat we ook moeten wachten op de ontwikkeling bij andere producten kan dit nog wel even duren. 

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

@Daniel_van_Bendegem,

 

Ik snap dat dit in combinatie dient te gaan met samenwerking komen met andere modules. Echter de autorisatie in SS is al in zijn geheel anders dan in de andere modules.

 

Als je via usermanagement de rollen heb ingericht, dan gaat dit naar alle modules goed. Alleen in Self Service heb je de rol vervanging, die een medewerker op de rol zelf kan aanzetten. Helaas werkt dit dan weer niet.

 

Dit kost de klanten van RAET erg veel tijd om in te richten in SS.

door Daniel_van_Bendegem (Bijgewerkt ‎09-05-2023 14:37 door Daniel_van_Bendegem VISMA )
Status changed to: Status: Niet ingepland

Er zijn meerdere aanvragen met hetzelfde onderwerp ingediend voor de vervanging. Ik zal dit verder behandelen in dit idee. Om alles samen te houden zal ik dit idee verder dicht zetten voor verdere meldingen. Mocht u graag reageren op dit bericht dan kan dat via bovenstaande link.

 

Wij gaan ook de autorisaties aanpassen. Voor YouForce breed zullen wij algemene autorisaties hebben die voor alle modules gelden. Wanneer dit is uitgekomen zullen wij bij HR Self Service ook gebruik gaan maken van deze module. Hierdoor zal dit wel mogelijk gaan worden. Waneer dit precies gaat gebeuren weet ik helaas nog niet.