Mijn Communities
Help
RichardR
CHAMPION **

Anonimiseren van kandidaat gegevens

door RichardR
Status: Alternatief aanwezig

Vanuit Admin/Beheer is het wenselijk om kandidaat gegevens te kunnen anonimiseren.

 

Vanuit het Privacybeleid mogen gebruikers op elk moment contact opnemen om 'hun recht op inzage, rectificatie of wissen van hun persoonsgegevens om beperking te vragen van de verwerking van hun persoonsgegevens, om bezwaar te maken tegen de verwerking daarvan en om het recht op gegevensoverdraagbaarheid uit te oefenen'.

 

De optie 'automatisch kandidaatgegevens verwijderen' geeft niet afdoende mogelijkheden als een kandidaat van zijn recht gebruik wilt maken.

Bijvoorbeeld: Bij de sollicitatie was er door de kandidaat aangegeven dat de gegevens zes maanden bewaard mogen blijven. Na drie maanden wil de kandidaat toch de gegevens verwijderen en dient een verzoek in. Volgens het privacybeleid dient er gehoor gegeven te worden aan het verzoek.

 

Ook als bovenstaande optie niet wordt gebruikt zouden kandidaatgegevens geanonimiseerd moeten kunnen worden.

 

Op dit moment is er nog geen mogelijkheid om de gegevens zelf te kunnen anonimiseren waarbij de overige informatie intact blijft binnen de applicatie voor onder andere inzicht en rapportage doeleinden.

 

Het verwijderen van kandidaat gegevens verwijderd te veel inzichten en informatie in de browser en ook in de rapportages.

 

Bij het anonimiseren mogen er geen restricties zijn in de afgenomen functies. Het moet een standaard mogelijkheid zijn.

 

De mogelijkheid om bij één kandidaat de gegevens te anonimiseren is het meest wenselijk.

 

De mogelijkheid om in bulk op basis van een selectie (bijvoorbeeld sollicitatiedatum en/of status) kandidaat gegevens te anonimiseren is er ook. Het 'automatisch' verwijderen van kandidaatgegevens werkt, zoals ik heb begrepen, alleen bij de volgende statussen: Afgewezen, Teruggetrokken en Aangenomen.

2 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@RichardR, ik zal deze wens intern bespreken. Ik kom hierop terug,

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@RichardR, als kandidaten er echt op staan dat per direct de kandidaatgegevens worden verwijderd, dan adviseren wij om hen te verwijderen d.m.v. een hard delete. Dit doe je door een kandidaat te selecteren en de actie 'Kandidaat verwijderen' te kiezen. Vervolgens ga je vanuit de bovenste menubalk naar 'Toepassingen' --> 'Verwijderde sollicitaties'. Dat is als het ware de prullenbak van EasyCruit. Vanuit hier kan je de kandidaat dan vervolgens definitief verwijderen. De kandidaat is daarna ook niet meer terug te vinden in jullie rapportages.