Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Autorisatie template / type gebruiker onthouden

door Schiff01
Status: Niet ingepland

Het is fijn dat er tegenwoordig autorisaties toegekend kunnen worden op basis van een vooraf ingesteld autorisatieprofiel. 

Wanneer ik een gebruiker autoriseer op basis van een vooraf ingesteld profiel dan worden alle vinkjes goed gezet. Na het opslaan is niet meer te zien welk profiel gekozen is. Ook kunnen alle vinkjes gewijzigd worden.

In het kader van de autorisatiecontroles zou ik graag zien dat het autorisatieprofiel dat is gekozen, in beeld blijft staan, tenzij er handmatig is afgeweken. Dan hoeven we voortaan alleen periodiek te controleren of het juiste autorisatieprofiel staat toegekend, niet of elk vinkje terecht is.

4 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@Schiff01, ik zal dit idee met onze developers bespreken en daarna hier terugkoppelen. 

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@Schiff01, we zouden het gekozen template kunnen tonen, maar niet of er wijzigingen zijn aangebracht. Zou dat al schelen?

Schiff01
CHAMPION **
door Schiff01

@Maurice Eppenga Dank voor je reactie. In mijn beleving voegt het tonen van het gekozen template weinig toe, omdat we daarna alsnog een volledige controle op de toegekende autorisaties moeten doen, omdat we er dan nog niet vanuit kunnen gaan dat de autorisaties conform profiel zijn.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Niet ingepland

@Schiff01, dat is erg jammer. Dan is deze wens helaas niet makkelijk op te lossen en moet ik het voor nu op onze backlog plaatsen totdat er genoeg capaciteit beschikbaar is binnen ons team.