Mijn Communities
Help
S_Kuijer
CHAMPION **

EasyCruit vacaturesites upgraden naar IPv6 conform voor overheden landelijk geldende regels

door S_Kuijer
Status: Gerealiseerd

Ik heb via support een ticket ingeschoten dat de vacaturesite van EasyCruit niet voldoet aan de technische voorwaarden die gelden voor overheidsorganisaties. EasyCruit zit nog op IPv4 ipv IPv6. 

Via de website internet.nl kun je zelf een test uitvoeren. Zie ook de vereisten in Overheid eind 2021 bereikbaar via IPv6 | Forum Standaardisatie

 

Na bijna 3 maanden wachten het volgende antwoord ontvangen: Het wordt gezien als een aanpassing op een bestaande applicatie waar geen SLA op zit. Staat in de backlog, zonder planning.

 

1) verbaast dat vanuit EC wordt aangegeven dat zij een online dienst aanbieden zonder SLA 

2) wat m.i. niet juist is, EC is onderdeel van ons totale contract met SLA

3) we moeten als overheid aan de landelijke normen voldoen en daarin het goede voorbeeld geven. 

 

Dus mijn concrete idee: update de EasyCruit website naar IPV6 dit jaar en voer tevens de overige aanbevelingen door die uit die test voortkomen.

mvg Saskia

 

 

3 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Ingepland

@S_Kuijer, dit probleem is bekend bij ons. IPv6 wordt momenteel ook uitgerold voor EasyCruit, dit zullen we ter zijner tijd delen in de release notes.

 

Voor DNSSEC, wat ook uit de test komt, zijn we nog bezig met het vooronderzoek.

S_Kuijer
CHAMPION **
door S_Kuijer

Hi @Maurice Eppenga Dank je wel! Fijn dat dit wordt opgepakt.

Fijne avond

Saskia

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Gerealiseerd

IPv6 is vandaag live gegaan voor het EasyCruit domein, zie de release notes: https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Werving/Release-notes-februari-2024-deel-2/ta-p/637...