Mijn Communities
Help
Wonen Limburg
CONTRIBUTOR **

Groepsbeoordeling en andere documentatie meenemen bij verplaatsen van een kandidaat

door Wonen Limburg
Status: Alternatief aanwezig

Hallo,

 

Wij gebruiken de vacatures op verschillende manieren. Zo hebben wij een talentpoule aangemaakt als vacature waarin wij kandidaten plaatsen die interesse hebben in ons bedrijf en die interessant kunnen zijn op later termijn. Echter kandidaten die bijvoorbeeld tweede of derde keus zijn tijdens een procedure slaan wij hier ook in op. Wanneer wij deze kandidaten verplaatsen van vacature naar de talentpoule wordt de groepsbeoordeling en dergelijke niet overgenomen. Wij zouden het fijn vinden als deze informatie wordt meegenomen bij de kandidaat zodat wij dit ook in een later stadium kunnen bekijken als kandidaten verplaatst zijn.

 

Ik hoor graag of dit al mogelijk is of dat meerdere mensen tegen dit probleem aanlopen.

2 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@Wonen Limburg, ik ga met onze developers bespreken waarom dit nu niet kan en of er bezwaren zijn om dit anders in te richten.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Wonen Limburg, dit is zo ingericht om de volgende redenen:

Een beoordeling van een kandidaat op de ene vacature hoeft niet toepasbaar te zijn op ander vacatures en kan daardoor verwarrend zijn. Daarnaast kan er informatie worden meegegeven die wellicht niet bedoeld is voor ogen van andere afdelingen.

 

Het is wel altijd mogelijk om de beoordelingen terug te zien bij de desbetreffende vacature zelf, mits je daar toegang toe hebt. Zo blijft de informatie voor bijvoorbeeld admins altijd toegankelijk (totdat de sollicitatie data verwijderd wordt).