Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Toekomstig mailverkeer annuleren bij statuswijziging 'Teruggetrokken'

door Lieke Sterk Huis
Status: Realisatie onwaarschijnlijk
Er heeft zich een kandidaat terug getrokken uit de sollicitatie selectie, dit heeft de leidinggevende in het systeem aangegeven als teruggetrokken via statuswijziging. Nu had de leidinggevende voordat ze zich terugtrok een tweede gesprek gepland, hier heeft ze haar middels het systeem voor uitgenodigd met de melding om een herinnering een dag van tevoren te sturen.
Echter kreeg de kandidaat gisteren wel nog de reminder voor het gesprek.
 
Graag indien de statuswijziging op 'teruggetrokken' wordt gezet alle mailwisseling voor de toekomst blokkeren.
6 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@Lieke Sterk Huis, ik zal met onze developers bespreken wat er technisch mogelijk is.

door Maurice Eppenga

@Lieke Sterk Huis, binnen onze nieuwe email delivery (die afgelopen jaar live is gegaan) is het technisch mogelijk om geplande emails te annuleren. Een belangrijke vraag daarbij: welke gebruikers moeten toegang tot deze optie hebben? Onze gedachte is dat dit alleen beschikbaar moet zijn voor gebruikers met toegang tot de desbetreffende vacature EN toegang tot het versturen van emails aan kandidaten.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Maurice Eppenga, kun jij zien of wij deze nieuwe email delivery hebben en is dit nu al mogelijk of nog in ontwikkeling? De gebruiker met toegang tot de vacature én e-mails mag versturen dient deze mogelijkheid te hebben. Het zou fijn zijn dat je een signaal krijgt als je de status wijzigt naar bijvoorbeeld 'teruggetrokken' dat er nog e-mails klaarstaan om te versturen en dat je deze dan kunt annuleren of alsnog laat verzenden. In mijn voorbeeld van 'teruggetrokken' natuurlijk annuleren 🙂

door Maurice Eppenga

@Lieke Sterk Huis, alle klanten zitten inmiddels op de nieuwe email delivery.

 

Gaat het alleen om kandidaten die zich teruggetrokken hebben of is er ook de wens om geplande emails te annuleren in andere situaties? Zo ja, heb je hier voorbeelden van voor mij?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Maurice Eppenga, het gaat vooral om teruggetrokken kandidaten. Kun jij de stappen beschrijven om de geplande afspraken te annuleren? Of is dit gekoppeld aan de actie 'Teruggetrokken'? 

Wellicht dat andere organisaties nog andere voorbeelden hebben van geplande emails annuleren, maar voor ons geldt dit niet.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Lieke Sterk Huis, inmiddels staat de nieuwe interview booking workflow gepland voor een release op 1 februari. In deze workflow zit geen optie om een herinnering te sturen en daarmee is er dus ook niks dat geannuleerd hoeft te worden. In een tweede versie van deze functionaliteit gaan we wel nog de actie toevoegen om een interview te annuleren, dit staat gepland voor Q1.