Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Per rol kunnen instellen of veld 'input', 'readonly' of 'hidden' is (SLSR-I-5)

Status: In onderzoek

Bij het ontwerpen van een formulier kun je aangeven of een veld op 'input', 'readonly', of 'hidden' moet komen te staan. Daarbij kun je onderscheid maken tussen een gebruiker en een professional. Graag zou ik meer differentiatie naar gebruiker hebben: professional, eindgebruiker (manager of individuee bevoegdheid) en medewerker. 

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Helemaal mee eens. Ik zou verder willen gaan en de differentiatie koppelen aan de activiteitenprofielen c.q. verbijzonderingen op de activiteitenprofielen.

Wanneer de gebruikersdefinitie kan worden losgelaten en het niet meer vast zit op de indeling van Eindgebruiker of PSA-gebruiker, lost dit een aantal punten op.

Bijvoorbeeld wanneer je een discrepantie wilt aanbrengen tussen verschillende eindgebruikersrollen op rubriekniveau (en niet alleen op workflow niveau).

Het lost ook op dat je bij usermanagement op meerdere rollen op dit moment (in Self Service) alleen de eindgebruikers kunt aansturen en niet de PSA-gebruikers.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dat zou heel veel extra mogelijk maken.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik ben het eens met Gert-Jan.

Voor mij heeft het meer waarde als binnen de rol als professional differentiaties zijn, bijvoorbeeld P&O en SA.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dit zou eigenlijk ook moeten kunnen worden ingesteld op formulierniveau. Dan heb je meteen alle velden op dat formulier te pakken, en kun je bijvoorbeeld kostenplaatsen laten invullen door een afdeling financiën, terwijl ze niets kunnen doen op de andere formulieren  in een dialoog, bijvoorbeeld nieuwe medewerker.