Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

VERLOF AANVRAGEN knop verzenden naar boven verplaatsen (SLSR-I-543)

Status: Nieuw

ALs een medewerker verlof gaat aanvragen staat de knop voor verzenden (Verder) onderin het scherm, je moet als medewerker altijd scrollen omdat je het anders niet ziet.
Waarom niet net als bij declaraties de button Verder/Verzenden niet boven in het scherm plaatsen bij Verlof aanvragen ?
Nu dienen heel veel medewerkers hun aanvraag niet in omdat ze dit gewoon niet zien. 
Zie schermafbeeldingen.

Ook dit zou de gebruiksvriendelijkheid behoorlijk verhogen en iedere organisatie heeft met verlof aanvragen te maken


.2020-07-09 wens verlofaanvragen.jpg2020-07-09 wens verlofaanvragen 2.jpg

3 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-543
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dag Marja,

Als je bewerkrechten hebt in een activiteit (workflowstap) dan moet je onderin klikken op verder. Heb je geen bewerkrechten (en kan je dus niets invullen) dan heb je de knoppen bovenin al op je eerste scherm zichtbaar. Declaraties met Excelbladen, zoals jouw voorbeeld, zijn hierop een uitzondering. De reden dat dit verschil er in zit is om te voorkomen dat bij een proces met een dialoog (meerdere formulieren/schermen achter elkaar) een gebruiker al op verzenden kan klikken voordat hij alle schermen langs is geweest. Dan krijg je halve mutaties.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik zou toch eens overwegen om dit aan te passen omdat er heel veel niet aanvragen niet worden in gezonden door medewerkers. Hier heeft iedere organisatie last van. Ik begrijp dat er verschillen in zitten maar denk eens aan de klant en probeer er dan een andere oplossing voor te vinden. Bijv. het verzenden van een berichtje naar de medewerker omdat een aanvraag al langer dan bijv. 2 weken onder te doen blijft staan. Mogelijk is hier iets op te verzinnen ? Gr. Marja