Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Slå sammen faktura og PDF ved sending på mail

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

Legger inn et ønske på vegne av en kunde om at faktura og vedlegg blir samlet i en fil når det sendes på epost. Kunden har fått tilbakemelding fra sine kunder om at det blir feil ved innlesing i deres system når dette kommer som to filer. De blir sikkert lest inn som to faktura. Er vel veldig systemavhengig hvor enkelt det er å fange opp dette og slå sammen to dokumenter til ett. 

4 Kommentarer
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei. Dette har vært drøftet hos oss flere ganger og konklusjonen er at vi ikke ønsker å slå sammen disse dokumentene. Disse filene skal være separate hvis fakturaen blir sendt elektronisk i henhold til EHF-formatet, så AutoInvoice må motta disse hver for seg. Det er også en riskiko for at PDF-filene blir korrupte ved en slik sammenslåing. Derfor har vi konkludert med å ikke gjøre dette.

Vår erfaring er at de som ønsker å motta disse i en fil, ønsker det slik fordi de vil scanne det og oppbevare det elektronisk. Da vil de som regel også ha mulighet til å motta fakturaen i EHF-format direkte, og da er problemet løst.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg gir kunden tilbakemelding om dette. At hvis de sender elektronisk istedet så vil ikke dette være et problem for mottaker. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Forstår jeg det riktig;

Hvis du velger sendemåte EHF i webfaktura og legger med et vedlegg.

Sender til en kunde som bruker visma og er registrert i elma og autoinvoice.

Så vil faktura havne i visma med vedlegg?

 

Eller vil kun faktura komme inn og vedlegg må lastes inn manuelt senere?

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hvis det sendes som EHF så skal både faktura og vedlegg komme inn i mottakers system. Hvis det sendes på epost, blir det to seperate filer som må lastes inn og slås sammen manuelt. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"