Mine områder
Hjelp
Marit Fuglem
CONTRIBUTOR **

Personalrabatt

av Marit Fuglem
Status: Trenger mer informasjon

Hei, hvordan kan man i Contracting på en enkel måte holde oversikt over personalrabatter som blir gitt i forhold til nye regler om beskatning og innberetning i 2019?

1 Kommentar
John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Hei!

 

Finnes ingen enkel måte å holde oversikt over dette. Muligheten er å opprette egne internordre per ansatt der alt materiell som tas ut føres. Problemet kan være å bestemme hva som er markedspris og hvilken rabatt de har fått i forhold til denne.

 

Vi har flere henvendelser i forhold til denne problemstillingen og vil selvfølgelig vurdere hva vi kan gjøre. Tar gjerne imot forslag til hvordan markedspris kan legges inn på prisregisteret. Dere har nå kost, liste, og utsalgspris men ingen markedspris. For meg virker det lite gjennomtenkt av myndighetene å kreve en oppfølging av maks 50% rabatt på markedspris og en grense på kr. 7000,- Hvordan skal bransjen (elektro/VVS) kunne bestemme markedspris i de forskjellige distriktene i Norge og hvor mye jobb skal den enkelte bedrift bruke av tid på innhenting av denne prisen for oppfølging.

 

Har noen et fornuftig svar på dette skal vi prøve å finne en løsning på oppfølging.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"