Mine områder
Hjelp

Prosjekt som felt i dokumentoversikten(fakturahode)

av Kjetil Vikse Moen
Status: Stem - Vi vurderer!

Kunden min ønsker å få opp felter som prosjekt og avdeling i dokumentlistehodet. Dette for å gjøre det lett å søke per prosjekt eller avdeling. Det fungerer greit å bruke filterfunksjonen(Trakten) for avdeling som er relativt statisk. Da kan en velge hvilken avdeling en ønsker å få opp dokumentet for, men når det er prosjekter blir det mye vedlikehold å måtte opprette nytt søk/redigere eksisterende for nye prosjekter.

KjetilVikseMoen_0-1703079992413.png

 

 

Vi forstår problemstillingen med at dette er info som ligger på linjene og at det kan være flere verdier på ett dokument. En løsning på dette kunne vært at dere hadde ett felt som viste alle alternative prosjekt med komma mellom eller at dere viste den øverste verdien fra linjene. Å vise en verdi i hode er også likt prinsippet som følges i Visma Global og Visma Business hvor en kan sette kostnadsbærer i ordrehode, men en kan også overstyre det på linjene. Rapporter basert på hode vil da kun vise de som treffer på verdien i ordrehode. Det er veldig ofte godt nok og bedre enn slik det er nå.

 

Hadde dere fått til ett filterfelt som lå fremme på prosjekt etc. som søkte på linjene og viste alle dokumenter med treff på en linje, ville det selvsagt vært det beste. Dette feltet bør da være fremme i hovedskjermbildet. Da er typisk prosjekt og avdeling gjentagende felter som mange ønsker seg søk på. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"