Mine områder
Hjelp
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Bankfrie dager remittering

av amundsf (Oppdatert ‎12-04-2018 24:24 av amundsf )
Status: Stem - Vi vurderer!
Sender man remitteringsoppdrag fredag kveld reduserer banken saldoen med en gang - selvom kunden ikke får pengene før mandag.

Dertil taper man rentene for 3 dager (fra fredag til mandag). Det blir selvsagt ikke store summer av sånt, men i løpet av et år kan det fort bli noen hundrelapper/tusenlapper avhengig av bedriftsstørrelse.

Global har allerede innstillinger for bankfrie dager, men disse hensyntas kun ved bokføring eller noe sånt om jeg husker forklaringen rett.

Ønsker derfor at de bankfrie dagene også kan hensyntas av remitteringsrutinen.
4 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Takk for ønsket. 

 

Vi ønsker at flere skal gi tilbakemeldinger for om noe skal forbedres eller ikke. 

Vi ønsker at brukere stemmer og liker forslag som kommer inn. Vi lar denne ligge til vurderes og ser om flere brukere ønsker det samme. 

 

Mvh

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf (Oppdatert ‎15-03-2019 13:51 av amundsf )

Tilleggsinfo/-ønske:

Benytter nå i tillegg kontantrabatt på leverandørens betalingsbetingelse.

Hvis forfall for å få "kontantrabatt" faller i helga er nå eneste mulighet å la remitteringen gå med forfall lørdag/søndag/helligdag.

 

Leverandørene godkjenner dog kontantrabatt også ved første åpne bankdag om forfall faller i helg/helligdag.

 

Dertil større grunn til at remitteringsrutinen bør ta høyde for bankfrie dager. Og at disse også hensyntas ved beregning av forfall hvor kontantrabatt er satt opp. 

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

For vår del kan denne strykes.

Har oppdaget at forfall i helg nå flyttes til mandag. Enten om det er AutoPay som styrer det - eller om det er banken. I alle fall ikke lenger noen greie for oss 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"